مشکل انتقال منابع ارزی آزادشده ایران در کره جنوبی حل شد/ توافق بر سر تبادل چهار زندانی در ایران با چهار زندانی در آمریکا

اعتمادآنلاین|

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی که روز شنبه از آزادسازی 7 میلیارد دلار از منابع ارزی مسدود شده ایران خبر داد بود، اعلام کرد: با تداوم گفتگوهایی که با واسطه میان ایران و آمریکا انجام شد، بانک مرکزی یکی از کشورهای منطقه به عنوان بانک عامل برای واریز وجوه آزاد شده ایران در کره جنوبی مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان و آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای خارجی، ماه‌ها قبل انجام شده بود لیکن طرف آمریکایی پس از چند بار کارشکنی، اخیرا برای اجرای توافقات قبلی اعلام آمادگی کرد.

تنها مانع در این خصوص؛ تعیین حساب و بانک عامل مورد پذیرش طرفین بود که اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی است این بانک هم در یکی از کشورهای منطقه تعیین شده و مورد توافق طرفین قرار گرفته است.

همچنین این رسانه از یک منبع مطلع امنیتی کسب اطلاع کرد که؛ «تبادل چهار زندانی در ایران با چهار زندانی در آمریکا به علاوه آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی» مورد توافق قرار گرفته لیکن آزادی «باقر نمازی» که به دلایل انسان دوستانه انجام شده، ارتباطی به توافق ذکر شده ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

برگزاری جلسه شورای عالی سینما با حضور مخبر

د اکتبر 3 , 2022
اعتمادآنلاین| شورای عالی سینما نخستین جلسه خود را به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار کرد. به گزارش فارس، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، روسای سازمان صدا و سیما و تبلیغات اسلامی و همچنین سایر اعضای حقوقی و حقیقی این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000