کیهان خواستار فیلتر دائمی پیام‌رسان‌های خارجی شد

اعتمادآنلاین|

کیهان در گزارش یک امروز خود خواستار فیلتر دائمی پیام‌رسان‌های خارجی از جمله اینستاگرام و واتس‌اپ شد و بر تقویت پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد.

به گزارش کیهان، یکی از بسترهای مهم و حربه‌هایی که همواره دشمن برای اثرگذاری در جامعه ما و همچنین زمینه‌سازی یا دامن زدن به اغتشاش‌ها روی آن حساب ویژه باز کرده است، فضای مجازی رها‌شده در کشورمان است.نگاهی به محتوای ارائه شده در شبکه‌هایی همچون تلگرام و اینستاگرام که به راحتی در دسترس کودک و نوجوان و جوانان و خانواده‌ها قرار دارد مواردی همچون ترویج خشونت، ترویج بی‌دینی، فروش سلاح و مشروبات و ترویج بی‌بند و باری و فحشا و پر و بال دادن به شبکه‌های ویرانگر قمار و شرط‌بندی و همچنین ترویج فرهنگ خودنمایی و و فرهنگ سگ‌پروری و دوری از ازدواج و فرزند‌آوری… تنها نمونه‌هایی از سوغات این شبکه‌های اجتماعی غیر متعهد برای نسل جوان و خانواده‌های ایرانی است.

در ادامه این گزارش بر فعالیت بسیاری از کسب‌وکارها بر بستر اینستاگرام و ضرر آنها با فیلتر شدن آن اذعان اما تاکید شده است: اگر قطعاً فعالیت‌های اقتصادی مجازی در فضایی مطمئن و متعهد و پاسخگو همچون شبکه‌های داخلی شکل بگیرد هم خریدار و هم فروشنده با خیال راحت‌تر فعالیت می‌کنند و این کسب و کارها با رونق بیشتری رو‌به‌رو خواهند شد. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در فضای بیگانه که ممکن است به دلایلی همچون اتفاقات این روزها به اجبار متوقف و مختل شود منطقی نیست.

نویسنده در ادامه نوشته است: عقل حکم می‌کند که هر چه بیشتر و سریع‌تر به سمت ارتقای توان داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و استقلال در فضای مجازی حرکت کنیم. طی روزهای اخیر با محدودیت‌های ایجاد شده برای پیام‌رسان‌های خارجی باز هم موج استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد شده و بسیاری از افراد یک یا چند نمونه از پیام‌رسان‌های ایرانی را مورد استفاده قرار می‌دهند. اما کم توجهی مسئولان دولت قبل در حمایت از پیام‌رسان‌های بومی و عدم حرکت در مسیر استقلال مجازی باعث شده است که با وجود همه توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی در حوزه پیام‌رسان‌های، با سطح مطلوب و مورد انتظار فاصله داشته باشیم و نیاز مردم به طور کامل یا مطلوب پاسخ داده نشود.

کیهان در پایان از دولت رییسی خواسته اشتباه دولت قبل تکرار را نکند و در کنار توجه به لزوم مدیریت فضای رها شده مجازی، پای کار حمایت از پیام‌رسان‌های بومی بیایند و با حرکت در مسیر استقلال فضای مجازی و کمک به تحقق شبکه ملی و امن اطلاعات راه نفوذ دشمن از این مسیر را سد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 4

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 4 رای مخالف

پست بعدی

واکنس سازمان لیگ به احتمال تعویق بازی پرسپولیس-تراکتور

ی اکتبر 2 , 2022
اعتمادآنلاین| اعضای تیم تراکتور تبریز به دلیل نقص فنی هواپیما موفق نشدند شب گذشته به تهران سفر کنند و پرواز‌شان صبح امروز انجام شده است. از این رو از سازمان لیگ درخواست داشتند تا بازی با پرسپولیس با تأخیر یک ساعت و نیمه برگزار شود. به گزارش تسنیم، سهیل مهدی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000