“سرآشپز پوتین” در بیانیه ای خود را موسس گروه واگنر معرفی کرد

اعتمادآنلاین|

یکی از تجار روس متحد ولادیمیر پوتین، به نام یِوگنی پریگوژین، با صدور بیانیه‌ای از سوی شرکتش اعلام کرد که گروه امنیتی "واگنر"‌ را با هدف استقرار شبه‌نظامیان این گروه در سال ۲۰۱۴ در منطقه دونباس اوکراین بنیانگذاری کرده است.

به گزارش ایسنا، پریگوژین 61 ساله که به دلیل حضور در بسیاری از قراردادهای تهیه غذای کرملین نقش داشته و به همین دلیل لقب"سرآشپز پوتین" را دارد، سابق بر این روابطش را با گروه واگنر تکذیب کرده بود اما آمریکا او را به بهانه روابط احتمالی‌اش با مزدوران روس وابسته به گروه واگنر در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پریگوژین در این بیانیه اعلام کرد:

*از آن لحظه به بعد و در تاریخ اول مه ۲۰۱۴، یک گروه متشکل از میهن‌پرستان زاده شد که بعدا گروه "بی.تی.جی واگنر" نام گرفت.

*"من خودم کسی بودم که سلاح‌های قدیمی را تمیز کردم و از جلیقه‌های ضد گلوله سردر آورده و متخصصانی را که می‌توانستند به من در این زمینه کمک کنند پیدا کردم."

*"این افراد، قهرمانانی که از مردم سوریه، دیگر مردمان کشورهای عربی، و مردم مستمند آفریقا و آمریکای لاتین دفاع کردند، تبدیل به ارکان سرزمین مادری ما شده‌اند."

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

فراخوان جشنواره تئاتر استان‌ تهران

د سپتامبر 26 , 2022
ایسنا نوشت: فراخوان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان تهران در چهار بخش مسابقه تئاتر استان تهران، بخش ایثار، بخش ویژه سردار حاج قاسم سلیمانی و بخش کارگاه‌های آموزشی منتشر شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000