دشمنان انقلاب با وجود اختلافاتی که دارند مقابل ما متحد شده اند

اعتمادآنلاین|

محمدباقر قالیباف با جمعی از تشکل‌ها و سازمان‌های ایثارگری به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با تبریک هفته دفاع مقدس دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، وی در این دیدار گفت:

*از اینکه در هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت‌ها و مظلومیت‌های ملت عزیز ایران بوده، در خدمت شما هستیم، مفتخریم و این ایام را به شما و جامعه ایثارگری تبریک می‌گویم.

*بدون شک عزت و افتخار امروز کشور مدیون امام خمینی(ره) و جامعه ایثارگری است؛ امامی که جز برای خدا و در راه خدا کلامی نگفت و گامی برنداشت و این مرد الهی توانست جامعه ما را متحول کند و جبهه حق را سامان دهد و همچنین باعث احیای مجدد اسلام در اوج غربت دین و مسائل دینی و معنوی در دنیا شود.

*خدا را شاکریم که این توفیق نصیب همه ما شد که در جبهه حق باشیم و مبارزه کنیم و جبهه حق و باطل هم تا دنیا و زندگی و بشریت وجود دارد، پایدار است.

*البته می‌توانست بسیاری از این مشکلات وجود نداشته باشد و معتقدم چنین مشکلاتی از زمانی در امورات اداری کشور به وجود آمد که گردانندگان اداره کشور از فرهنگ ایثارگری فاصله گرفتند؛ همه ما در دوران دفاع مقدس به فرهنگ ایثار و شهادت و سنت‌های الهی ایمان داشتیم و بر این باوریم که خداوند بر مؤمنان سخت می‌گیرد و هدف این است که صف مؤمنان از منافقان و کفار جدا شود، بنابراین مؤمنان باید امتحان پس دهند تا فرصت پیروزی را به دست بیاورند.

*در حوزه مسائل اجرایی و مدیریتی کشور از فرهنگ ایثارگری و مردمی فاصله گرفتیم، در حالی که انقلاب و جنگ ما مردمی بود اما در مباحث اداری کشور اشکالات جدی وجود دارد.

*اگر امروز نیروهای مسلح ما از لحاظ خلاقیت، مدیریت و تجهیزات نظامی در ردیف 10 کشور اول دنیا قرار دارند و بازدارندگی قدرت نظامی ما آنها را منفعل کرده به دلیل باور و فرهنگ دوران دفاع مقدس است.

*حتی یک حادثه از حوادثی که 40 سال اخیر بر انقلاب اسلامی گذشت، می توانست اساس کشور و انقلاب را با شکست مواجه کند.

*در این اتفاقات شاهد هستیم که همه دشمنان انقلاب با تمام اختلافاتی که با یکدیگر دارند، یکپارچه شده‌اند تا با ایران عزیز ما و جمهوری اسلامی مقابله و مبارزه کنند.

وی با تأکید بر اینکه استقلال داشتن کشور، هزینه‌های خودش را دارد، تصریح کرد: هر کجا کشورها می‌خواهند از چارچوب استکبار جهانی عبور کنند به آنها فشار وارد می‌شود.

قالیباف در همین زمینه افزود: مردم ایران در طی 40 سال اخیر با تحریم‌های ظالمانه‌ای مواجه شده‌اند که در هر کشوری اتفاق می‌افتاد، از هم می‌پاشید و بقای آن با خطر مواجه می‌شد.

وی اضافه کرد: ما شرایط سخت را دیده‌ایم و می‌دانیم اگر با مقاومت و استقامت خالصانه و البته توام با مدیریت، درایت، خلاقیت، پختگی و گذشت کار را پیش ببریم، از گردنه‌ها عبور خواهیم کرد و به طور قطع صحنه‌های سخت امروز، تکرار صحنه‌های سخت دیروز است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با اشاره به تجربه مدیریت مردمی دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران مردمی شود و ایثارگران آن را اداره کنند، بخشی از مشکلات حل خواهد شد و می‌تواند الگویی برای دیگر بخش‌ها باشد.

وی با اشاره به قوانین مربوط به ایثارگران اضافه کرد: ما محکم پای اجرای قوانین حوزه ایثارگری ایستاده‌ایم و به مسائلی مانند اشتغال، جذب ایثارگران و اجرای قانون ایثارگران توجه داریم، البته بخشی از قوانین بر زمین مانده که به آنها به‌عنوان اولویت رسیدگی خواهیم کرد.

قالیباف با اشاره به مشکلات درمان ایثارگران و تأکید بر اینکه مسئله سلامت جانبازان باید در اولویت قرار داشته باشد گفت: موضوع سلامت و بازنشستگی آخرین چالش حلقه زنجیره نیازهای اقشار جامعه است و این درحالی است که حلقه‌های پیشین این زنجیره به درستی مدیریت نشده است.

وی با تأکید بر اینکه در این حوزه‌ها در برخی موارد ضعف قانونی و در برخی موارد نیز ضعف در اجرا وجود دارد تأکید کرد: مجلس در بودجه سال جاری برای معلولان و بیماران صعب العلاج کارت سلامت پیش‌بینی کرده و رقم قابل توجهی در نظر گرفتیم.

وی در مورد درخواست تشکل‌ها و سازمان‌های ایثارگری حاضر در نشست مبنی بر تشکیل شورای عالی ایثارگران گفت: در این خصوص تیمی متشکل از 4 الی 5 نفر تشکیل خواهیم داد تا موضوعات و مسائل حوزه ایثارگری را پیگیری و دنبال کنند و همچنین پیشنهادات خود درباره مسائل مختلف از جمله الزامات و قوانین این حوزه را به من ارائه کنند.

رییس مجلس با اشاره به تصویب دو فوریت استفساریه‌ای در مورد حمایت از رزمندگان معسر در مجلس تأکید کرد: با گوشت، پوست و استخوانم مسائل مطرح شده در این جلسه توسط ایثارگران را درک می‌کنم و باید در حوزه ایثارگری قانونگذاری درستی داشته باشیم تا در آن اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: می‌توان پایه‌های این مباحث را در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار داد.

در این دیدار تشکل‌ها و سازمان‌های ایثارگری به بیان موضوعات، مشکلات، مسائل و پیشنهادات خود در خصوص جامعه ایثارگری پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

مصدومیت ۴ نفر در تصادف اتوبوس و کامیون

ش سپتامبر 24 , 2022
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از مصدومیت چهار نفر در اثر تصادف کامیون و اتوبوس در مسیر شرق به غرب خاوران خبر داد و گفت: در حال حاضر آتش‌نشانان مشغول ایمن‌سازی هستند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000