تأسیسات مورد حمله آمریکا در شرق سوریه تحت حمایت ایران بود

اعتمادآنلاین|

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا طی نامه‌ای به کنگره، رؤسای مجلس نمایندگان و سنا را در جریان حمله تجاوزکارانه ارتش این کشور به شرق سوریه خبر داد.

به گزارش ایلنا، وی مدعی شد که نیروهای آمریکایی در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۲۲ میلادی، به دستور من یک تأسیسات در شرق سوریه را هدف حملات نقطه‌زن قرار دادند.

بایدن طی مواضعی اثبات‌نشده مدعی شده که این تأسیسات مورد استفاده گروه‌های تحت حمایت ایران بوده است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که این حملات در راستای محافظت و دفاع از ایمنی نیروهای آمریکایی و همچنین تضعیف و مقابله با حملات جاری انجام شده است.

بایدن همچنین مدعی شد که این دستور را در چارچوب مسئولیت خود برای محافظت از شهروندان آمریکایی در داخل و خارج از کشور و در راستای پیشبرد امنیت ملی و منافع سیاست خارجی و بر اساس اختیارات قانون اساسی به عنوان فرمانده کل قوا، صادر کرده است.

وی در ادامه مواضع بی‌اساس خود افزود که آمریکا در صورت لزوم، آماده انجام اقدام‌های بیشتر، برای مقابله با تهدیدها یا حملات دیگر است.

پست بعدی

واکنش فرمانده پدافند ارتش به شایعات درباره حضور هواپیماهای اسرائیل در خاک ایران

ج آگوست 26 , 2022
اعتمادآنلاین| امیر علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در چهارمین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم که با محوریت نیروی پدافند هوایی در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد با اشاره به رشادت‌های نیروهای مسلح کشورمان در طول جنگ تحمیلی اظهار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000