جنگ اوکراین دهن کجی روسیه به منشور سازمان ملل متحد است

اعتمادآنلاین|

جیمز کلورلی روز پنجشنبه با ایراد سخنانی در این نشست ادعا کرد: هفت ماه پیش، ولادیمیر پوتین به طور غیرقانونی به اوکراین حمله کرد و بدون هیچ توجیهی، درخواست‌های صلح را نادیده گرفت.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه « هر روز پیامدهای ویرانگر تهاجم روسیه آشکارتر می شود» افزود:

*آژانس های سازمان ملل تاکنون بیش از 14000 تلفات غیرنظامی را تایید کرده اند و حدود 17 میلیون اوکراینی نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند. 7 میلیون آواره در اوکراین و بیش از 7 میلیون پناهنده اوکراینی در اروپا وجود دارد.

*شواهد فزاینده ای از جنایات روسیه علیه غیرنظامیان را می بینیم. از جمله گلوله باران بی رویه و حملات هدفمند به بیش از 200 مرکز پزشکی و 40 موسسه آموزشی. از گزارش‌های دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر می‌بینیم که در بخش‌هایی از اوکراین که در حال حاضر تحت کنترل روسیه است، غیرنظامیان تحت شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه و اخراج اجباری به روسیه قرار گرفته‌اند.

*جنگ پوتین باعث گسترش سختی و ناامنی غذایی در سراسر جهان شده و میلیون ها نفر از آسیب پذیرترین افراد جهان را در گرسنگی و قحطی فرو برده است؛ اما بار دیگر، همانطور که امروز در اینجا دیدیم، روسیه به دنبال انکار مسئولیت است.

*روسیه تلاش کرده است کسانی را که به درستی رژیم پوتین را در واکنش به اقدامات غیرقانونی او تحریم کرده، مقصر بداند

*واضح است که ما غذا را تحریم نمی کنیم و این اقدامات روسیه است که از رسیدن غذا و کود به کشورهای در حال توسعه جلوگیری می کند. این تاکتیک‌ها و بمب‌های روسیه هستند که در تخریب مزارع، زیرساخت‌ها و تاخیر در صادرات اوکراین مقصر هستند.

*من در ماه فوریه اینجا نشستم و به صحبت‌های نماینده روسیه گوش دادم که به این شورا اطمینان داد روسیه قصد حمله به همسایه خود را ندارد. اکنون می دانیم که این یک دروغ بود.

*انگلیس اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه روسیه در آستانه برگزاری همه پرسی ساختگی در سرزمین مستقل اوکراین است.

*دولت مسکو در حال برنامه ریزی برای جعل نتیجه همه پرسی است و قصد دارد از آن برای الحاق سرزمین مستقل اوکراین و بهانه ای برای تشدید تهاجم استفاده کند.

*ما از همه کشورها می‌خواهیم که از به رسمیت شناختن هرگونه نتیجه همه پرسی خودداری کنند.

*جنگ روسیه در اوکراین، حمله به منشور سازمان ملل و هنجارهای بین المللی است که از همه ما محافظت می کند. بنابراین ما تا زمانی که طول بکشد در کنار دوستان اوکراینی خود می ایستیم.

*مبارزه اوکراین برای آزادی، مبارزه جهان برای آزادی است. اگر به حاکمیت و قلمرو اوکراین احترام گذاشته نشود، هیچ کشوری امن نیست.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ارائه تسلیحات به اوکراین به معنای دخالت مستقیم غرب در جنگ است

پ سپتامبر 22 , 2022
اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع اوکراین برگزار شده بود خاطرنشان کرد: اوکراین زبان روسی را از برنامه‌های درسی مدارس حذف کرده است؛ مشابه این کار را نازی‌ها انجام می‌دادند. به گزارش ایرنا، به نقل از الجزیره، وی افزود: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000