چگونه آمریکایی‌ها در غیاب روسیه روی سکوی نخست رفتند؟/ اگر روس‌ها بودند کشتی آزاد ایران قهرمان جهان می‌شد

اعتمادآنلاین|

وحید جعفری- تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی روسیه به عنوان پرافتخارترین تیم‌های ملی در آوردگاه جهانی و المپیک، به دلیل حمله این کشور به اوکراین، همچون سایر رویدادهای ورزشی، از حضور در مسابقات جهانی کشتی محروم بودند.

پیش از آغاز رقابت‌های کشتی آزاد این تصور وجود داشت که نبود روس‌ها به نفع تیم‌های دیگر به‌خصوص ایران خواهد بود و فرصت مناسبی ایجاد خواهد شد تا تیم ملی کشورمان در رشته آزاد قهرمان جهان شود، اما هر چه از شروع مسابقات گذشت مشخص شد که غیبت روس‌ها به ضرر تیم ایران تمام شده است.

چه بسا اگر روس‌ها در بلگراد حضور داشتند و آزادکاران‌شان دو سه کشتی‌گیر آمریکا را شکست می‌دادند و از نظر امتیاز تیمی به این کشور لطمه می‌زدند، تیم ایران می‌توانست از تقسیم شدن امتیازات بهره برده و روسیه و آمریکا را با توجه به آمادگی خوب بچه‌ها پشت سر گذاشته و قهرمان این دوره از مسابقات شود.

چه کسی می‌تواند مدعی شود اگر عبدالرشید سعدالله‌یف، تانک روس‌ها حاضر بود یک بار دیگر نمی‌توانست کایل اسنادیر آمریکایی را شکست دهد. یا اگر زائوربک سیداکوف قهرمان المپیکی روس‌ها بود کایل دیک را نمی‌برد. اگر آرتور نایفونوف بود و طبق جدول مسابقات این‌بار باید قبل فینال با دیوید تیلور مبارزه می‌کرد، نمی‌توانست دست‌کم آن‌قدر جادوگر آمریکایی‌ها را خسته کند که تیلور بی‌رمق‌تر به مصاف حسن یزدانی رفته و پیروز تشک رقابت را ترک نکند؟!

یا ژاگیر شاخیف قهرمان سال گذشته وزن ۶۵ کیلوی جهان از روسیه توان غلبه بر جان دیاکو میهالیس آمریکایی‌ها را پیش از اینکه این کشتی‌گیر یونانی‌الاصل به فینال برسد، نداشت؟ و یا ژربایف یوگنی نفر سوم سال گذشته جهان از روسیه نمی‌توانست آلن زاین ردفورد را پیش از رسیدن به فینال متوقف کند؟

شاید بگویید اگر روس‌ها بودند با کشتی‌گیران ما نیز برخورد می‌کردند؛ بله درست است، اما مگر یزدانی در چند سال گذشته به روس‌ها باخته؟ علاوه بر این آمار نشان می‌دهد که در چند سال گذشته این ما بودیم که در مصاف مستقیم با روس‌ها بیشتر پیروز شده‌ایم. ضمن اینکه امیرمحمد یزدانی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران به دلیل قرعه اسرائیل امکان حضور در رقابت‌ها را پیدا نکرد و چه بسا اگر راهی میدان می‌شد، همچون سال گذشته به فینال رسیده و با توجه به جسارت و شرایط فنی، این کشتی‌گیر می‌توانست روی سکوی قهرمانی برود.

بحث کلی این است که غیبت روس‌ها در رقابت‌های جهانی بلگراد به ضرر ایران و به نفع آمریکایی‌ها شد تا آنها با روحیه بالا و با نسلی طلایی عنوان قهرمانی جهان را ازآن خود کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

چه کسی باعث جدایی هاشمی‌نسب از پرسپولیس شد؟

س سپتامبر 20 , 2022
اعتمادآنلاین| مدیرعامل پیشین پرسپولیس می‌گوید برخی در فوتبال ایران برنامه‌ریزی کرده‌ بودند تا با حذف استقلال و پرسپولیس دو قطبی از بین برود تا به زعم خودشان فوتبال پیشرفت کند. امیر عابدینی، گفت‌وگویی خواندنی درباره فوتبال و حواشی پرسپولیس و استقلال انجام داده است که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000