دیدار رئیس جمهوری مصر و امیر قطر در دوحه/ امضای چند تفاهم نامه سرمایه گذاری

اعتمادآنلاین|

بسام راضی سخنگوی ریاست جمهوری مصر در این باره اعلام کرد که عبد الفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر ابتدا دیدار دو نفره ای را در دوحه برگزار کردند و پس از آن نشست دوجانبه ای با حضور تمامی اعضای هیئت های دو کشور میان آنها برگزار شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، راضی گزارش داد: امیر قطر به السیسی به خاطر این سفر تاریخی به دوحه خوش‌آمد گفت و همچنین روابط برادرانه میان مصر و قطر را ستود.

وی ادامه داد: امیر قطر همچنین از السیسی به خاطر تلاش‌های حمایتی مصر از مسائل عرب‌ها در تمامی سطوح تشکر و قدردانی کرد.

شیخ تمیم بن حمد در ادامه بر تمایل دوحه برای تقویت روابط دوجانبه با قاهره در تمامی زمینه‌ها طی دوره آتی از طریق افزایش سرمایه گذاری قطر در مصر تاکید کرد.

بر پایه این گزارش، رئیس جمهوری مصر و امیر قطر همچنین بر امضای چندین پیش‌نویس تفاهمنامه در زمینه‌های مختلف ازجمله امضای تفاهمنامه میان صندوق سرمایه گذاری حاکمیتی مصر و اداره سرمایه گذاری قطر نظارت داشتند.

این سفر از این جهت حائز اهمیت است که برای نخستین بار پس از بحران چند ساله در روابط میان قاهره و دوحه انجام شده است. اوایل تیر ماه نیز امیر قطر به مصر سفر کرده بود.

بحران روابط میان عربستان در کنار مصر، امارات، و بحرین با قطر از ۱۵ خرداد ۹۶ آغاز شد.

مصر به همراه کشورهای عربستان، امارات و بحرین در سال ۲۰۱۷ با زدن اتهام های گوناگون به دوحه از جمله حمایت از تروریسم، روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با قطر قطع و دوحه را محاصره زمینی، دریایی و هوایی کردند.

قطر نیز با رد اتهام های مطرح شده از سوی همسایگان عرب خود و مصر، آن‌ها را به کوشش برای دست‌اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرد.

اما سرانجام سران شورای همکاری خلیج فارس در چهل و یکمین نشست خود که ۱۶ دی ماه ۹۹ در شهر العُلا با هدف آشتی و مصالحه میان اعضا به میزبانی عربستان برگزار شد، با امضای توافقنامه و صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که به اختلاف های خود با «دوحه» پایان دادند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری قدرت خرید پنتاگون در نتیجه جنگ اوکراین

چ سپتامبر 14 , 2022
اعتمادآنلاین| دیوید نورکوییست، رئیس و مدیرعامل گروه تجاری نظامی "انجمن صنعتی دفاع ملی" (NDIA) در مصاحبه با "بریکینگ دیفنس" گفت: "ما در سال ۲۰۱۶ یاد گرفتیم، اگر هزینه‌ها را از همان اول اصلاح کنیم، التیام یافتن از کاهش بودجه‌ها خیلی پرهزینه‌تر از آن خواهد بود." به گزارش ایسنا، به نقل […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000