یک منطقه امنیتی اطراف «زاپروژیا» ایجاد شود

اعتمادآنلاین|

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز یکشنبه خواستار ایجاد یک منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین شد.

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر لزوم ایجاد فوری یک منطقه امنیتی و ایمنی هسته ای در اطراف نیروگاه زاپروژیا تاکید کرد و از آغاز رایزنی ها در این خصوص خبر داد.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد: کی‌ یف به منظور بی‌ ثبات کردن اوضاع در سرزمین‌ های آزاد شده توسط نیروهای مسلح روسیه و ایجاد درد و رنج برای مردم غیرنظامی، به گلوله باران عمدی زیرساخت‌ های انرژی مانند تأسیسات تولید، پُست‌ های ترانسفورماتور و خطوط برق ادامه می‌ دهد.

وزارت دفاع روسیه افزود: بدین ترتیب، از اول سپتامبر، قلمرو نیروگاه اتمی زاپروژیا و شهر انرگودار ۲۶ بار مورد گلوله باران توپخانه ای نیروهای مسلح اوکراین از جمله در قلمرو نیروگاه هسته ای قرار گرفته است. همزمان بر اثر آتش سوزی هدفمند پست ترانسفورماتور در ۶ سپتامبر و خط برق در ۸ سپتامبر، شهر انرگودار دو بار بدون برق ماند.

گفتنی است که در هفته های گذشته هیئتی ۱۴نفره از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی، از نیروگاه اتمی زاپروژیا بازدید کرده و رافائل گروسی دبیرکل این نهاد نیز اعلام کرده بود که نیروگاه مذکور در جریان بمباران، خسارت دیده است.

نیروگاه زاپروژیا که بزرگ ترین نیروگاه اتمی اروپا محسوب می‌ شود، در خط مقدم جبهه درگیری‌ های روسیه و اوکراین قرار داشته و بمباران متعدد آن طی هفته های اخیر توسط ارتش اوکراین، به تشدید نگرانی‌ ها درباره وقوع فاجعه‌ ای مشابه فاجعه چرنوبیل در این نیروگاه، منجر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

عکس | جنجال بزرگ برای شیائومی :مرگ دلخراش یک زن به خاطر انفجار تلفن همراه!

ی سپتامبر 11 , 2022
ادعای بزرگ درباره زنی که برای استفاده از گوشی همراه ردمی 6A جانش را از دست داده است ، بلوایی در هندوستان به پا کرده است. زومیت در این باره روایتی دارد از اتفاقی که چالشی بزرگ پیش روی برند چینی شیائومی قرار خواهد داد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000