۴۰ نامزد ریاست‌جمهوری لیبی خواستار تدوین چارچوب قانونی برای برگزاری انتخابات شدند

اعتمادآنلاین|

۴۰ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی طی بیانیه مشترکی خواهان تدوین چارچوب‌های قانونی و حقوقی برای برگزاری این رخداد به‌تعویق‌افتاده شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های اماراتی به نقل از بیانیه این نامزدها خبر دادند: نامزدهای انتخابات در بیانیه خود با توجه به بیانیه شورای کمیساریای عالی ملی انتخابات و با استناد به موضع سیاسی کلی در لیبی و نیز خواسته ذی‌نفعان اصلی این انتخابات یعنی ۲.۸ میلیون رأی‌دهنده لیبیایی خواهان تسریع در اجرای آن هستند.

گفتنی است نمایندگی سازمان ملل در لیبی جلساتی در بین کمیته تدوین قانون اساسی لیبی و دو مجلس نمایندگان و دولت و دو رئیس این دو مجلس در قاهره و ژنو ترتیب داده بود که به گفته این سازمان، بیش از ۹۰ درصد از چارچوب‌های قانونی انتخابات در این جلسات مورد توافق قرار گرفته است اما همچنان دو مجلس بر سر مسائلی اختلاف دارند که یکی از مهم‌ترین آنها شروط نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری است؛ مساله دیگر هم نامزدی و رأی دادن نظامیان و افراد دوتابعیتی است که همچنان مانع از تصویب این چارچوب شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

«شیرینِ عالم» روایت عشقی ۱۷ ساله امشب به تلویزیون می‌آید

ی سپتامبر 11 , 2022
مستند «شیرینِ عالم» به کارگردانی ماریا ماوتی درباره یک زوج افغانستانی است که ۱۷ سال فرزند نداشتند اما حضورشان در ایران رقم‌زننده اتفاقات شیرینی برایشان می‌شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000