دسترسی رسانه‌ها به منابع خبری باید تقویت شود

اعتمادآنلاین|

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم در خصوص این‌که در حال حاضر رسانه‌های داخلی کمتر مورد اقبال عمومی واقع می‌شوند و افکار عمومی بیشتر به رسانه‌های خارجی رجوع می‌کند، دلیل این امر چیست، گفت: این مسئله کمی جنبه تخصصی دارد و به کارکرد رسانه‌های ما و یک کمی هم محیط رسانه‌ای که در کشور وجود دارد؛ بازمی‌گردد. معتقدم دسترسی رسانه‌ها به منابع خبری دسترسی است که باید تقویت شود و این امر یکی از نکات مهم است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی عمویی را در ادامه می خوانید:

*به هر حال حضور رسانه‌ها در فضای مجلس شورای و سایر دستگاه‌ها نیازمند همکاری بیشتر مقامات کشور است و در عین حال باید توجه کنیم رسالت روزنامه نگاری و کار رسانه‌ای رسالت پرمسئولیتی است به همین جهت هدف خودمان را باید تبیین شرایط بگذاریم.

*اهل رسانه در ایران از دانش خوبی برخوردار هستند اما تقویت تکنیک‌های رسانه‌ای مثل روزنامه نگاری تحقیقی مثل تلاش برای دسترسی به منابع دست اول‌تر موضوعی است که حتما می‌تواند به غنای رسانه‌ای در ایران کمک کند.

*فکر می‌کنم همه دستگاه‌ها یک جایگاهی را برای پاسخگویی خودشان قائل هستند. معتقدم چه دستگاه‌های اجرایی و چه مجلس شورای اسلامی این جایگاه را دارند.

*مجلس یکی از شفاف‌ترین نهادها در کشور ماست هم به این جهت که نمایندگان از جلسات آن اطلاعات دقیق دارند هم این که دسترسی به نمایندگان به عنوان مسئولان کشور بسیار سهل الوصول است.

*دستگاه‌های اجرایی به جهت وجود روابط عمومی می‌توانند کمک کننده باشند و در عین حال انتظار این‌که رسانه‌ها تبدیل شوند به نهادهایی که فقط منعکس‌کننده مواضع دستگاه‌های دولتی باشند انتظار دقیقی از جایگاه رسانه نیست.

*رسانه محل تبادل نظر است و انتظار داریم در این مسیر جایگاه رسانه‌های کشور برای نقد و نظر تقویت شود.

*به نظرم یکی از اقداماتی که لازم بود این بود که رسانه‌های ما به سرعت باید وارد می‌شدند و اقدامات تبیینی انجام می‌دادند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، حتما تفکیک بین افرادی که ابهام داشتند در مورد فوت سرکار خانم امینی با افرادی که با نیت براندازی و اغتشاش در خیابان آمده بودند یک مقوله روشنی بود که مردم ما نهایتا به این درک و روشنی رسیدند اما این مساله می‌توانست سریع‌تر اتفاق بیفتد.

*انتظار این است که شرایط کشور را دقیق‌تر ببینیم، تحولات بین‌المللی را که در ایجاد این شرایط موضوع مهمی بود در نظر بگیریم که بیش از گذشته در مورد آن‌ها باید همکاری می‌کردیم، با این حال رسانه‌ها تلاش خودشان را برای انجام مسئولیت انجام دادند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 1

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

قید فوریت مجلس برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان

ج اکتبر 7 , 2022
اعتمادآنلاین| محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت: افزایش حقوق ‎کارکنان دولت و ‎بازنشستگان کشوری و لشگری در دستورکار مجلس شورای اسلامی قراردارد. ان‌شالله هفته آینده در صحن علنی مجلس درقالب لایحه دو فوریتی دولت مطرح خواهد شد. این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000