10 میلیون خانوار مستاجر هستند

اعتمادآنلاین|

مجتبی یوسفی، نماینده اهواز در مجلس گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵، حدود شش و نیم میلیون خانوار مستاجر داریم، اگر ما سالیانه به طور متوسط یک میلیون به نیاز کشور نیز اضافه کنیم قطعا امروز با متقاضیان بالاتری در این حوزه مواجه هستیم. امروز حداقل حدود ۱۰ میلیون خانوار مستاجر هستند که نیاز به مسکن دارند.

به گزارش ایسنا، او با بیان اینکه برای ساماندهی بازار مسکن باید فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن با ساخت و ساز و حمایت دولت ها نه به عنوان متصدی، برطرف شود، تصریح کرد: در مدیریت عرضه و تقاضا امروز با بحران مواجه شده ایم چراکه حمایتی از ساخت و سازها در دولت قبلی نشد. از سوی دیگر در کوتاه مدت استفاده از ابزارهایی مانند مالیات می تواند دست سوداگران حوزه مسکن را کوتاه کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس یازدهم یک سال طرح جهش و رونق تولید مسکن را دنبال کرد و به دو موضوع یعنی تامین منابع مالی و حمایت از ساخت و ساز کنندگان با ارائه تسهیلات و زمین پرداخت. این برای اولین بار بود که منابع مالی برای ساخت مسکن پیش بینی شد و ۲۰ درصد از سهم تسهیلات سالانه به مسکن اختصاص یافت. همچنین مجلس قانون مالیات برخانه های خالی را به تصویب رساند تا این دو قانون بتواند حمایت از ساخت، تامین منابع مالی، سیاست های تشویقی، تامین زمین ارزان قیمت و گرفتن مالیات برای کنار زدن سوداگران بازار مسکن و عرضه مسکن های خالی به بازار را پوشش دهد.

وی در ادامه تاکید کرد: اما نکته ای که وجود دارد این است که در این دولت پس از مصوب شدن این دو قانون و علی رغم اینکه شخص رئیس جمهور با جدیت موضوع را دنبال کرد و در یک بازه یک ساله ۵ بار جلسه شورای عالی مسکن را تشکیل داد، شاهد کوتاهی هایی هستیم که مورد اعتراض مقام معظم رهبری قرار گرفت و در بازار نیز شاهد هستیم که اتفاق خاصی رخ نداده است. در عین تلاش های رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی تیم اقتصادی دولت همراهی لازم را نداشته است.

یوسفی افزود: امروز برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت معتقدند که اگر برای ساخت مسکن وام دهند این وام منجر به ایجاد تورم خواهد شد و این تورم مشکلاتی برای کشور ایجاد می کند، با این نظریه در اولین گامی که باید برای اجرای قانون مصوب مجلس و ساخت مسکن صورت گیرد یعنی پرداخت تسهیلات کارشکنی شده است.

این عضو کمیسیون عمران گفت: امروز شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی هستیم و حداقل قیمت برای ساخت مسکن بدون احتساب نرخ زمین متری ۶ میلیون تومان است، مردم از کجا این مبلغ را بپردازند. این ها نشان می دهد که همراهی لازم برای ساخت مسکن وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

روسیه مهمات خود را از کره‌شمالی می‌خرد

س سپتامبر 6 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد، اطلاعات آمریکا ارزیابی کرده است که مسکو در حال خرید مهمات توپخانه‌ای از کره‌شمالی است. به گزارش ایسنا، مقامات دولتی آمریکا به نیویورک تایمز گفتند که که این خریدها نشان می‌دهد که تحریم‌ها شروع به ضربه زدن و کاهش توانایی روسیه برای تداوم حمله خود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000