ویزای گروهی بین ایران و روسیه چه زمانی لغو می‌شود؟

اعتمادآنلاین|

هشتم فرودین سال ۱۳۹۶ برابر با ۲۸ مارچ ۲۰۱۷ موافقت‌نامه‌ای بین دولت جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه درباره لغو روادید سفرهای گروهی شهروندان دو کشور توسط وزرای امور خارجه امضاء شد. برنامه اجرایی این موافقت‌نامه پس از وقفه‌ای حدودا چهار ساله و درحالی‌که قرار بود از سال ۲۰۱۸ به اجرا گذاشه شود، سرانجام در خردادماه سال ۱۴۰۰ (ژوئن ۲۰۲۱) به امضاء مقامات گردشگری دو کشور رسید، اما باز اجرایی نشد.

به گزارش ایسنا، لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی درباره توافق‌های این کمیته، اظهار کرد:

*براساس صورت جلسه این کمیته که به صورت رسمی امضا شد، توافق کردیم از اول ماه ژانویه ۲۰۲۳ ویزای گروهی گردشگران ایران و روسیه برای سفر به دو کشور، لغو شود و طرفین از تاریخ مشخص شده، ‌متعهد به اجرای آن هستند.

*براساس آنچه پیش‌تر امضا شده و به توافق دولت‌های ایران و روسیه نیز رسیده است، با اجرای این برنامه و از تاریخ اول ژانویه، شهروندان ایران و روسیه درصورتی که در قالب گروه‌های گردشگری از ۵ تا ۵۰ نفر بین دو کشور سفر کنند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، به ویزا نیاز نخواهند داشت.

*ویزا یا روادیدِ انفرادی برای شهروندان ایرانی و روسی لغو نشده و همچنان برای سفر شخصی یا بدون تور به روسیه یا ایران، لازم است از طریق سفارتخانه‌ها اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

مرگ تلخ کودک 9 ساله در سفر تفریحی/ اعضای بدن کودک جان بیمارن را نجات داد

د سپتامبر 5 , 2022
اعتمادآنلاین| دل‌کندن از محمدسام کوچولو برای پدر و مادرش ‌که ۹سال تمام او را با عشق پرورانده بودند، کار ساده‌ای نبود. پزشکان به والدینش‌ گفته بودند او مرگ‌مغزی شده و راه بازگشتی ندارد. آنها دو روز تمام خون‌دل خوردند اما سرانجام تصمیم‌ گرفتند برای خوشحالی خانواده‌های بیماران دیگر، برگه رضایت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000