نقاط مرزی در کنترل نیروهای مسلح ارمنستان است

اعتمادآنلاین|

به دنبال ادعای وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر شلیک‌های نیروهای ارمنستانی به مواضع این کشور در خطوط مرزی، وزارت دفاع ارمنستان این ادعا را رد کرد.

​ به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اطلاعات نادرست منتشر می‌کند و شلیک نیروهای ارمنستانی به مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان صحت ندارد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده که وضعیت در نقاط مرزی از ثبات نسبی و تحت کنترل کامل نیروهای مسلح ارمنستان است.

مقر نظامی منطقه قره باغ کوهستانی وابسته به ارمنستان نیز اعلام کرده که گزارش‌ها مبنی بر اینکه یگان‌های ارتش ارمنستان روز جمعه سه بار مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان را گلوله باران کردند، با واقعیت مطابقت ندارد.

در حالیکه طی روزهای گذشته سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان در شهر «بروکسل» با میانجیگری نماینده اتحادیه اروپا برای کاستن از تنش‌ها نشستی برگزار کردند، باکو روز شنبه از حمله به مواضع خود در نقاط مرزی با ارمنستان خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که طی بیست و چهار ساعت گذشته مواضع نیروهای این کشور در منطقه «کلبجار» ۱۹ دفعه زیر آتش نیروهای ارمنستانی قرار گرفت.

این حمله در حالی صورت گرفت که نخست‌وزیر ارمنستان روز جمعه گفت که گفت‌وگوی او با رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در شهر «بروکسل» آسان نبود. «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت که تصمیمات اتخاذ شده در این نشست ماهیت کاری دارد.

این دو کشور از زمان آتش بس تاکنون بارها همدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند. طبق توافق آتش‌بس نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) به امضای نیکول پاشینیان، الهام علی اف و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به جنگ در منطقه قره باغ کوهستانی پایان داد و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرده و حضور نیروهای حافظ صلح روس طبق همین توافق است.

طی هفته‌های گذشته، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که یک پهپاد شبه نظامیان مرتبط با ارمنستان را در شهر «شوشا» شناسایی کرده و آن را به زمین نشانده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

پست بعدی

دومین کشور عربی به توپ‌های خودکششی «هویتزر» مجهز شد

ش سپتامبر 3 , 2022
اعتمادآنلاین| رسانه‌های مغربی گزارش دادند که نیروهای مسلح این کشور اولین محموله توپ‌های خودکششی هویتزر (سزار) یکی از قوی‌ترین توپ‌های جهان را دریافت کرده‌اند. به گزارش فارس، وبگاه «زنقه20» به‌‌تازگی در گزارشی در این باره نوشت که ارتش مغرب در سال ۲۰۲۰، قرارداد خرید ۳۶ توپ ۱۵۵ میلیمتری به‌ارزش ۱۷۰ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000