خرید سفره قلمکار طرح گلیم اصفهان

از بهترین و زیباترین انواع سفره می توان به سفره قلمکار اشاره کرد که  آن را برای دکوراسیونهای مختلف مورد استفاده قرار می دهند، با توجه به زیبایی فوق العاده ای که این سفره دارد، مصرف کنندگان بسیاری خواهان خرید سفره قلمکار مستطیل و بسیاری دیگر خواهان سفره قلمکار گرد در مدل و سایزهای مختلف هستند، زیرا در واقع این سفره زینت بخش انواع میز در سایزهای مختلف می باشد‌ که می توان آن را در قسمتهای مختلف خانه به کار گرفت.

این سفره  برای مهمانیهای مهم نیز مورد استفاده قرار می گیرد و جلوه ای زیبا و ویژه به میز غذاخوری می دهد، در واقع این سفره روی هر میزی که قرار گیرد زیبایی خاصی را ایجاد می کند.

این محصول با دقت بالایی تولید می شود و در واقع از هنرهای اصیل ایرانی است که با خرید سفره قلمکار و قرار دادن آن بر روی میز در هر جای خانه زیبایی خیره کننده ای را ایجاد می نماید، جنس این نوع سفره از پارچه می باشد و در اندازه های مختلفی ارائه می شود تا مناسب انواع میز در سایزهای مختلف باشد.

قرار گرفتن این سفره بر روی میز در هر گوشه ای از خانه روح بخش و چشم نواز است و می تواند حال و هوای فضا را زیبا و شیک جلوه دهد، ضمن اینکه تنوع در رنگ و نقش این محصول سبب شده تا برای دکوراسیونهای مختلف مناسب باشد.

جنس انواع سفره قلمکار متفاوت است و در واقع از پارچه با جنسهای مختلفی برای تولید این سفره استفاده می شود که در کیفیت آن تاثیر دارند و محصولاتی که جنس خوب و باکیفیت تری دارند، داری دوام و طول عمر بیشتری هستند.

سفره قلمکار طرح گلیم

سفره های پارچه ای به دلیل عبور دادن نسبی هوا از خود مشکل نگهداری با کیفیت نان را حل کرده اند و می توانند خوراکیها را در شرایط بهداشتی تری از این نظر نگهداری کنند.

سفره های پارچه ای را می توان پس از چند بار استفاده کاملا شست و پس از خشک کردن دوباره از آنها استفاده کرد.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید سفره باید به آن توجه شود، زیبایی سفره است چرا که زیبایی سفره و هر آنچه که در آن می گذاریم بر میزان اشتها و لذت بردن ما از غذا می افزاید.

استفاده از طرحهای زیبا از انواع خوراکی یا رنگهایی مثل قرمز یا نارنجی می تواند در جذابیت سفره قلمکار طرح گلیم تاثیر بسزایی داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق، دیدن طرحهای سنتی و چشم نواز سفره لذت خوردن غذاهای لذیذ ایرانی را برای ما ایرانیان دو چندان می کند حالا اگر در یک مناسبت باستانی مثل شب یلدا یا نوروز باشیم و سر چنین سفره و غذاهایی بنشینیم لذت ما از غذا خوردن چندین و چند برابر خواهد شد.

در هنر قلم کاری یا همان چیت سازی که یکی از صنایع دستی شهر هنر پرور اصفهان به شمار می رود طرحها و نقش و نگارهایی به چشم می خورد که مشابه آنها در سایر هنرهای دستی این منطقه نظیر گلیم بافی و کاشی سازی نیز مشاهده می شود.


 سفره قلمکار اصفهان

کشور ما تولید کننده انواع مختلفی از صنایع دستی از جمله سفره قلمکاری است و تاریخچه سفره قلمکاری اصفهان به قرون گذشته بر می گردد.

صنعتگران و هنرمندان اصفهان علاوه بر تولید سفره قلمکاری زیبا در ساخت وسایل تزئینی همچون ظروف مسی، منبت و معرق کاری و غیره بسیار توانمند و ماهر می باشند و از این جهت خرید هنر و صنایع دستی این شهر علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی سبب ایجاد جلوه و نمای زیبا در محیط مورد نظر شما نیز می شود.

پارچه های مختلف به کار برده شده در تولید سفره قلمکاری اصفهان از کتان اصل، متقال، کرباس، ابریشم، پنبه، ململ حاجی علی اکبری و چلوار می باشد که در خلق این هنر زیبا و دیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

این پارچه ها با توجه به پذیرش رنگ بالایی که در خود جای داده اند جزو انتخابهای خوب و مناسب جهت استفاده در تولید سفره قلمکار اصفهان محسوب می شوند.

در دوره شاه عباس صفوی این هنر در اصفهان رواج بیشتری یافت و علت آن حمایت فراوانی بود که این شاه در قبال هنرمندان انجام می داد.

صنایع دستی از جمله هنر قلمکاری و تابلو خاتم کاری از زیباترین هنرها محسوب می شود که در دوره صفویان رشد خوبی پیدا کرد.

هنر قلمکاری در لباس زنان و مردان و همچنین  اشراف زادگان در دوره صفوی مشاهده می شود و علاوه بر آن در زین اسب و یراق آنها نیز این هنر مشاهده شده است.

بازار اصفهان در قرن 10 هجری قمری با توجه به رونق فراوانی که این هنر یافته بود به صحنه هنرمندی استادان و صنعتگران زیادی تبدیل شده بود.

پست بعدی

یک بانوی ایرانی عضو فیفا شد/ تشکر AFC از میهمان‌نوازی فدراسیون فوتبال

ش سپتامبر 3 , 2022
اعتمادآنلاین| فدراسیون فوتبال در پیامی پیوستن مدیر سابق این مجموعه به فدراسیون جهانی فوتبال را به وی تبریک گفت. به گزارش فارس، در پیام فدراسیون فوتبال به پریا شهریاری آمده است: نوزده سال خدمت صادقانه شما به مجموعه فدراسیون فوتبال ایران ما را بر آن داشته است تا ضمن تقدیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000