فروش دستگاه هموژن دو هد دست دوم تبریز

یکی از تجهیزات آزمایشگاهی که جهت خرد کردن و یا همگن کردن برخی مواد که به شکل جامد و یا مایع هستند استفاده می شود، دستگاه هموژن ازمایشگاهی است، این دستگاه در انواع مختلف آزمایشگاه ها یا در دامداریها، در لبنیاتیها همچون پنیر سفید و همچنین داروسازی نیز استفاده می شود، در واقع کار این دستگاه این است که یک مواد با کیفیت از همگن و ترکیب کردن چند نمونه مختلف تولید کند.

جالب است که بدانید اولین دستگاه هموژنایزر در سال ۱۸۹۹ ساخته شد که وظیفه ابتدایی آن فرایند کردن شیر بوده است اما به مرور زمان این دستگاه دستخوش تغییراتی شده و در صنعتهای مختلفی مثل صنعت پزشکی مورد استفاده قرار گرفت، حال اگر برایتان سوال شده است که دستگاه همگن سازی یا هموژنایزر آزمایشگاهی چیست باید بدانید که این دستگاه برای همگن کردن ماده های مختلفی مورد استفاده در آزمایشگاه ها است.

بهتر است که بدانید دستگاه هموژن به صورت کلی به دو شکل تک هد و دو هد ساخته می شود که فروش دستگاه هموژن دو هد در تمام فروشگاه های ماشین آلات صنعتی انجام میگیرد.

جزوی از هموژنهای تحت فشار هستند و برای همگن سازی مواد مایعی که غلظتهای مختلفی دارد استفاده می شود، لازم است که بدانید به صورت کلی هر دوی این نوع از دستگاه شبیه به یکدیگر عمل می کنند اما اصلی ترین تفاوتی که دارند تعداد هدهای به کار رفته در آنها است که اگر هموژنایزر تک هد باشد از آن برای مایعاتی که رقیق تر هستند مثل شیر و نوشابه و غیره استفاده می ‌کنند و اگر هموژنایزرها دو حد باشد برای موادی که غلظت آنها بالاتر است مناسب تر هستند مثل موادی مانند خامه قنادی، بستنی، محصولات آرایشی مایع و غیره.

دستگاه هموژن دست دوم

اگر اطلاعات کمی در خصوص دستگاه هموژن و نحوه عملکرد آن دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید چراکه در این مقاله نکاتی را ذکر خواهیم کرد تا بیشتر با این دستگاه آشنایی پیدا کنید و اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کند تا از این طریق بتوانیم به شما در خرید دستگاه هموژن کمک کنیم.

همگن سازی یا هموژنیزه یک نوع فرآیند مکانیکی سیال می باشد که شامل تقسیم ذرات در اندازه میکرونی است تا یک امولسیون پایدار تشکیل شود.

صنایع مختلف از روش همگن سازی برای تسهیل مخلوطهای پایدار با قوامی کنترل شده و میزان ماندگاری بیشتر استفاده می کنند.

برخی از ماشین آلات و دستگاه های مختلف مانند: دستگاه هموژن به دلیل قیمت بالایی که دارند به صورت دست دوم نیز خرید و فروش می شوند زیرا دستگاه هموژن دست دوم قیمت مناسبتری دارد و افراد بیشتری از پس خرید آن برمی آیند.

نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که امواج انرژی که در مایع هستند از دریچه دستگاه می گذرند سپس پراکنده شده و گردابهایی آشفته با قطر کروی و اندازه متوسط ایجاد می کنند و اندازه گلبولها به وسیله این جریان گردابی کاهش پیدا می کند و از هم گسیخته می شود.

یکی از قدیمی ترین کاربردهای این روش که اکثر افراد از آن مطلع هستند استفاده از روش هموژنیزه در فرآوری شیر می باشد و معمولا استاندارد سازی قبل از این مرحله انجام می شود و چربی که در شیر وجود دارد از آب جدا می شود و در قسمت بالا جمع می گردد.

استاندارد سازی که در متن بالا به آن اشاره شد در واقع مخلوط کردن شیر چند گاوداری مختلف با یکدیگر است تا شیر خام سازگارتر تولید شود.

دستگاه هموژن تبریز

دستگاه هموژن کاربرد متفاوتی در صنایع مختلف دارد امروزه آن را غالباً در مکانهای مختلف و لبنیاتیهای بزرگ جهت خرد کردن چربیهای موجود و ذرات بزرگ شیر دیده اید دستگاه هموژن جهت همگن سازی مایعات مختلف و سیالات در آزمایشگاه ها کاربرد بسیاری دارد، از جمله از دیگر کاربرد هایی که در اصناف دیگر دارد می توان پژوهشگاه ه، و مراکز تحقیقاتی را نام برد برای مثال در مراکز میکروبیولوژی، بیوتکنولوژیها، صنایع غذایی، پزشکی قانونی، و مراکز کنترل غذا همچنین داروسازیها و در نهایت این محصول کاربردهای بسیاری در صنایع شیمیایی دارد بیشترین استفاده از دستگاه هموژن در صنعت بستنی باشد و کارگاه ها و کارخانه جات تولید بستنی از این دستگاه استفاده می کنند چرا که باعث ماندگاری بیشتر مایه بستنی و همچنین طعم خوب آن و در نهایت یک دست شدن بستنی می شود.

همانطور که می دانید شیر دارای چربیهایی می باشد که می بایست آنها یکنواخت شود و شکلی رقیقی پیدا کند علاوه بر خاصیت رقیق بودن می بایست طعم خود را حفظ کند که این کار را دستگاه هموژن انجام می دهد، شهر تبریز نیز جزو شهرهای تولیدکننده این دستگاه ها می باشد و دستگاه هموژن تبریز معمولا قیمت مناسبی دارد.

همانطور که می دانید دامداریها و دامپروریها قطب اول شیر و لبنیات می باشند شیرها و لبنیاتی که به دست ما می رسد در ابتدا زادگاهشان این محلها می باشد و دامداریها و دامپروریها روزانه مقدار زیادی شیر و پنیر سفید تولید می کند بهتر است که این افراد دستگاه های هموژن سازی داشته باشند تا در همان لحظه که شیر تولید می شود عمل همگن سازی انجام شود، ضمن اینکه آلایندگی کمتری تولید می شود شیر به صورت یکدست به دست فروشندگان می رسد.

پست بعدی

یک نماینده دولت را تهدید کرد؛ تا چند روز آینده در خصوص مجوزها اقدام نکنید وزرایی که استنکاف کنند را استیضاح می‌کنیم

ج آگوست 19 , 2022
اعتمادآنلاین| برنامه صف اول پنجشنبه میزبان سید شمس الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس بود. به گزارش خبر آنلاین، خلاصه این گفت و گو را میخوانید : – مستحضر هستید یکی از مهمترین مؤلفه‌ها و متغیرها در اقتصاد و معیشت مردم؛ تولید است، تولید است که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000