اقتصاد و تجارت مراکش در قبضه خواهران پادشاه است

اعتمادآنلاین|

بیش از دوسوم از اقتصاد مراکش در اختیار محمد ششم پادشاه این کشور و اعضای خانواده او بوده و شرکت‌های وابسته به آنها بخش‌های ساخت‌وساز، آموزش عالی و حتی هواپیمایی را در قبضه خود گرفته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، پایگاه فرانسوی oroccomail گزارش غافلگیرکننده‌ای از مشت آهنین خواهران پادشاه مراکش بر بخش‌های تجاری و افزایش روزافزون و نجومی ثروت آنها به دلیل این انحصار منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که شرکت هلدینگ متعلق به محمد ششم با قبضه کردن حدود دوسوم از بخش‌های اقتصادی کشور سودهای نجومی عاید پادشاه می‌کند، خواهران و نزدیکان او نیز با تشکیل امپراتوری‌های کوچک در حال درو کردن باقی‌مانده اقتصاد این کشور هستند.

این رسانه فرانسوی فاش کرد، بعد از رسوایی استفاده سرویس‌های اطلاعاتی مراکش از برنامه جاسوسی پگاسوس، امروز این پادشاهی در آستانه رسوایی جدید فرار مالیاتی اعضای خانواده سلطنتی قرار دارد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک هم اخیراً گزارش داد ۱۱.۹ میلیون سند مالی و پست الکترونیکی و تصاویری به دست آورده است که در چارچوب تحقیق پاندورا افشا شده و نشان می‌دهد خانواده سلطنتی مراکش از طریق شاهزاده للا حسنه خواهر محمد ششم در این رسوایی دخیل است.

طبق این گزارش، للا حسنه اخیراً موسسه‌ای در هلند راه‌اندازی کرده تا بتواند سرمایه‌های خود را به خارج از مراکش منتقل کند، در حالی که خواهر بزرگش للا اسماء موسسه مشابهی را از سال ۲۰۱۹ تاسیس کرده بود.

این تحقیقات نشان می‌دهند للا حسنه جزو صدها نفری است که از طریق شرکت‌های صوری اقدام به خریدهای چند میلیون دلاری ملک در اروپا کرده‌اند.

پست بعدی

مرحله اجرایی واردات خودرو از اول مهرماه آغاز می‌شود

ش آگوست 27 , 2022
اعتمادآنلاین| امید قالیباف با بیان مطلب افزود: آیین نامه واردات خودرو سه گروه را شامل می‌شود که پس از ارسال درخواست در مهلت مقرر یاد شده (حداکثر تا آخر شهریور) اسامی شرکت‌های منتخب اعلام می‌شود. به گزارش ایرنا، وی گفت: پس از تایید و اعلام شرکت هایی که الزامات آیین‌نامه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000