اشراف کامل مجرمان به قوانین به اندازه یک حقوقدان!

اعتمادآنلاین|

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با اشاره به تاثیر بازدارندگی قوانین روی وقوع جرائم گفت: مشکل اصلی ما قانون نیست بلکه دو مورد است. مسئله اول برخورد با مجرمان است و چالش دوم، عدم تطابق هزینه‌هایی است که مجرمان و به‌خصوص مجرمانی که سابقه تکرار جرم دارند، پرداخت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی درباره تاثیر قانون کاهش حبس تعزیری روی وقوع جرائم گفت: در حال حاضر با موضوعی مواجه هستیم که مجرمان مواردی مانند قانون کاهش حبس تعزیری که در سال ۱۳۹۹ تصویب شده را متوجه شده‌اند و با استفاده از آن اقدام به ارتکاب جرم می‌کنند. این قانون با شرایطی که برای مجرمان با سرقت اقلام کمتر از ۲۰ میلیون تومان فراهم کرده است، سبب شده تا این افراد تا مرز ۲۰ میلیون تومان دزدی کنند و سپس به سراغ دزدی‌های بعدی خود بروند. این نکته قابل تاملی است که ۶۰ درصد مجرمان ما را نیز مجرمان زیر ۲۰ میلیون تشکیل می‌دهند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه گفت: به نظر می‌رسد با پدیده‌ای روبه‌رو هستیم که گاهی برخی از مجرمان به اندازه یک حقوقدان به قانون اشرافیت دارند و از این راه امرار معاش می‌کنند.

رحیمی درباره لزوم بازبینی قوانین مربوط به مجازات سارقان و مجرمان گفت: من در جلسه‌ای که با حضور رییس دستگاه قضا در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد این موضوع را مطرح کردم. بازبینی در این زمینه یکی از مطالباتی است که ما از دستگاه قانون‌گذار داریم.

پست بعدی

ایده ابتکاری انگلیسی برای خودروهای نظامی/ دیگر راننده ای در جنگ نمی میرد!

ج آگوست 26 , 2022
بریتانیا قصد دارد بودجه زیادی را صرف این کند که خودروهای نظامی‌اش را خودران کند تا بدون نیاز به راننده، مأموریت‌های خطرناک مانند جابه‌جا کردن سلاح‌های جنگی انجام شود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000