همدانی‎‌ها به دستان هلال‌احمر چشم دوختند

اعتمادآنلاین|

تنش آبی که سال‌ها زنگ خطرش در همدان شنیده می‌شد حالا دیگر به بحران تبدیل شده و بیش از یک هفته‌ است که یک قطره آب خوش از گلوی همدانی‌ها پایین نرفته است.

به گزارش ایسنا، یک هفته‌ای که با کاهش فشار آب شروع شد و به قطعی کامل آب رسید و الان دیگر وضعیت به گونه‌ای شده که همان دو یا سه ساعت در روز که مردم آب دارند به قدری آلوده است که ذرات خاک را با چشم می‌توان در آن دید.

حالا دیگر جمعیت هلال احمر به میدان آمده است. امدادگران و داوطلبان این جمعیت نه تنها در استان همدان بلکه در کشور برای یاری رساندن به مردم همدان پای کار آمدند.

ردیف کامیونت‌ها و وانت‌های هلال‌احمر که از محل بارگیری خارج می‌شوند و به سمت همدان حرکت می‌کنند حامل «مایه‌ حیات» برای همدانی‌ها هستند.

مقصدشان حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار است. مردمی که می‌گویند چند روز است آب ندارند، وقتی هم آب وصل می‌شود آلوده است و فشار کمی دارد حالا نگاهشان به دستان امدادگران هلال احمر است.

همه ناراحت و مغموم هستند و از این وضعیت گلایه دارند اما رد امید در نگاهشان وقتی بسته آب معدنی را تحویل می‌گیرند کاملاً هویداست. امیدی که از رها نشدن در دلشان زنده شده است.

از زمان بارگیری آب‌های معدنی در کامیونت‌ها و وانت‌هایی که از سایر استان‌ها به یاری همدان شتافتند تا زمان تحویل آن به مردم در یکی از نقاط حاشیه شهر همدان، همراه داوطلبان و امدادگران هلال احمر بودیم.

با داوطلبانی صحبت کردیم که خودشان کار و زندگی دارند و بحران آب، مشکلی به مشکلات روزمره زندگی آن‌ها اضافه کرده اما این مسئله باعث نشده لباس قرمز و سفید داوطلبی خود را کنار گذاشته و کمک به مردم را فراموش کنند.

از پلاک کامیونت‌هایی که در محل بارگیری حضور دارند همیاری کل ایران با همدان مشخص است. راننده‌ای که از استان اردبیل در این مکان حضور دارد می‌گوید که آمده تا به مردم همدان در این بحران کمک کند.

غیورمردان نیروز زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم در این همدلی حضور دارند و به جمعیت هلال احمر برای بارگیری آب‌های معدنی کمک می‌کنند.

همه پای کار هستند از مدیرعامل جمعیت گرفته تا داوطلبان کم سن و سالی که در کنار پابه سن گذاشته‌ها شاید اولین بحران واقعی را می‌بینند و مشق یاری به مردم را می‌آموزند.

آبرسانی هلال احمر در همدان

علی سنجربگی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان که در محل بارگیری آب‌های معدنی می‌گوید که جمعیت هلال احمر استان تاکنون ۱۰۰ گالن ۱۵ لیتری آب آشامیدنی توزیع کرده است، از طرف جمعیت هلال احمر کشور، یک میلیون بطری یک و نیم لیتری آب آشامیدنی به مردم همدان هدیه شده و تاکنون ۷۲ هزار بطری آب معدنی به دست ما رسیده است و در نقاط حاشیه‌ای شهر همدان توزیع می‌شود و همچنین پنج تانکر ۵۰۰۰ لیتری از استان‌های کردستان، البرز، لرستان و زنجان به کمک ما آمدند همچنین ۱۱ دستگاه کامیونت سبک از استان‌های همجوار و مرکز، برای امدادرسانی در همدان حضور دارند.

به محلات که می‌رسیم همه منتظر آب هستند. مردمان نجیب و شریف همدان که چند روزی است با بحران آبی روبه‌رو شدند از نارضایتی‌ها و گلایه‌مندی‌ها برایمان می‌گویند. وقتی دوربین و سه‌پایه را می‌بینند و متوجه می‌شوند خبرنگار هستیم می‌پرسند: «شما که خبرنگارید می‌دونید کی آب ما وصل میشه؟ به خدا ما چند روزه آب نداریم» و چه بگویم که نگفته هم پیداست.

پست بعدی

دریافت عوارض آب مجازی ازصادرکنندگان میوه و تره بار در گمرک

س آگوست 23 , 2022
اعتمادآنلاین| ​سید رضا نورانی از اعمال عوارض صادراتی برای محصولات آب بر در گمرکات کشور خبر داد و گفت: این ابلاغ از ابتدای سال انجام شده و برای صادرات محصولاتی که در تولید آنها آب بیشتری مصرف می شود، عوارض می گیرند. به گزارش فارس، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000