دریافت عوارض آب مجازی ازصادرکنندگان میوه و تره بار در گمرک

اعتمادآنلاین|

​سید رضا نورانی از اعمال عوارض صادراتی برای محصولات آب بر در گمرکات کشور خبر داد و گفت: این ابلاغ از ابتدای سال انجام شده و برای صادرات محصولاتی که در تولید آنها آب بیشتری مصرف می شود، عوارض می گیرند.

به گزارش فارس، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه میزان عوارض دریافتی در گمرکات نیم درصد ارزش محصول است، گفت: بر اساس پایه قیمتی که هر محصول در گمرک طبق نظر کارشناسان برآورد می شود نیم درصد آن عوارض اخذ می شود.

نورانی افزود: برخی محصولات هم عوارض گمرکی ثابتی دارند مثلا برای صادرات هر کیلو گوجه فرنگی در گمرک 6 هزار تومان عوارض دریافت می شود.

وی این را هم گفت که عوارض برای محصولات گلخانه ای گرفته نمی شود و همین عاملی شده که عده ای بخواهند محصولات فضای باز را در قالب محصولات گلخانه ای اظهار کنند که مشکلاتی را در گمرک ایجاد کرده است.

وی این را هم گفت که دولت به بهانه هندوانه که گفته می شود آب بر است، برای صادرات کلیه محصولات میوه و تره بار و صیفی عوارض دریافت می کند.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی همچنین از دریافت مابه التفاوت تعرفه گمرکی برای موز که قبلا وارد شده خبر داد و گفت:‌ تعرفه گمرکی برای واردات موز 5 برابر شده است اما گمرک این مصوبه را عطف به ماسبق می کند و برای تمام موزهایی که از ابتدای سال وارد کشور شده نیز مابه التفاوت دریافت می کند.

نورانی تاکید کرد: چنین رویکردی در برابر صادر کنندگان آنها را از کار خود دلسرد می کند و قطعا در میزان صادراتی که به کشورها انجام می شو نیز تاثیر خواهد گذاشت.

کاهش فروش آب مجازی یکی از برنامه های مقابله با خشکسالی و کم آبی در کشورها استفاده می شود.

پست بعدی

افزایش ۲۰۰ میلیونی یک شاسی بلند/ پاسخ ایران‌خودرو به افزایش قیمت چیست؟

س آگوست 23 , 2022
تجارت‌نیوز نوشت: ایران خودرو در اقدامی غیرمنتظره ۲۰۰ میلیون قیمت هایما را افزایش داد. این اقدام ایران خودرو با واکنش بسیاری از متقاضیان مواجه شد. علت این افزایش قیمت چه بود؟ ایران‌خودرو چه پاسخی داد؟

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000