اجلاس سران بریکس به ریاست چین هفته آینده برگزار می شود

اعتمادآنلاین|

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) اعلام کرد که شی جی پینگ رییس جمهور این کشور ریاست چهاردهمین اجلاس گروه بریکس در روز پنجشنبه دوم تیرماه را برعهده خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از شینهوا، «هائو چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چهاردهمین اجلاس سران گروه بریکس با محوریت «تقویت مشارکت با کیفیت بالای بریکس، آغاز دوره جدیدی برای توسعه جهانی» به صورت ویدئو کنفرانسی در روز بیست‌وسوم ژوئن (دوم تیرماه) به ریاست شی جی پینگ برگزار خواهد شد.

کشورهای برزیل، هند، چین، روسیه و آفریقای جنوبی اعضای گروه بریکس هستند.

هرچند اعضای گروه همگی به غیر از روسیه در ردهٔ کشورهای در حال توسعه یا اقتصادهای در حال ظهور هستند اما عمدتا به واسطهٔ اقتصادهایی با رشد پرشتاب و فراگیر و نفوذ تأثیرگذار بر امور جهانی و منطقه‌ای از دیگر کشورها متمایز می‌شوند. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و ۲۸درصد قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.

چین پیشتر از گسترش اعضای بریکس استقبال کرده بود.

پست بعدی

معاون امور مجلس رئیسی : مردم پس از تحمل ۸ سال مشکلات و ضعف‌ها ، نیاز به تغییر داشتند / مردم در انتخابات ۱۴۰۰ رأی گسترده‌ای به رئیسی دادند

ج ژوئن 17 , 2022
مهر نوشت: حسینی مردم حتی در زمان تولیت آستان قدس رضوی و ریاست قوه قضائیه نیز به رئیسی گرایش پیدا کرده بودند، البته یک سری تبلیغات منفی هم علیه رئیسی وجود داشت اما با این حال، مردم باور نکردند و رأی گسترده‌ای در انتخابات ۱۴۰۰ به او دادند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000