اهتزار پرچم روسیه در بالاترین نقطه شهر خرسون اوکراین

اعتمادآنلاین|

این پرچم به ابعاد چهار در ۶ متر بر بلندای برج ۲۰۲ متری خرسون به پیشنهاد کنشگران محلی به مناسبت روز پرچم روسیه نصب شده است.

به گزارش ایرنا، روز پرچم روسیه به دستور بوریس یلتسین رئیس جمهوری پیشین در ۲۰ اوت ۱۹۹۴ به مناسبت مشخص شدن رنگ ها وطرح پرچم رسمی فدراسیون روسیه، تعیین شد.

خبرگزاری ریانوستی در خرداد ماه گزارش داد که مدیریت منطقه «خرسون» اوکراین که از سوی روسیه منصوب شده، از مسکو درخواست تاسیس پایگاه نظامی در این منطقه کرده است.

روسیه در عملیات تهاجمی به اوکراین منطقه خرسون را که در مجاورت شبه جزیره کریمه قرار دارد، تصرف کرد. مسکو از زمان درگیری قبلی بین دو کشور در سال ۲۰۱۴میلادی بر شبه جزیره کریمه مسلط شده بود.

مسکو دولت جدیدی در خرسون منصوب کرده و روبل را به عنوان ارز رایج آن معرفی کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس در شرق اوکراین به رسمیت شناخت. پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ۲۱ امرداد ادعا کرد با تداوم اعمال فشار اوکراین به روسیه در خرسون، نیروهای روس وارد موضع دفاعی شده‌اند.

این مقام پنتاگون که نامش بیان نشده است، عصر جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های آمریکایی مدعی شد با اینکه اوکراین در خارکف پیشرفت های کمی بدست می آورد، اما در بسیاری از موارد فشار زیادی بر نیروهای روسیه وارد می کند.

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین موجب تیرگی بی سابقه روابط غرب با کرملین شد.

پست بعدی

هشدار وقوع سیلاب در افغانستان

ی آگوست 21 , 2022
اعتمادآنلاین| بر اساس اعلام اداره هواشناسی افغانستان باران شدید که از ۲۹ مرداد آغاز شده در ولایات و مناطق ننگرهار، پنجشیر، خوست، پکتیکا، لوگر، میدان وردک، غزنی، کنر، لغمان، ولسوالی غوربند پروان، پکتیا، تالقان و کوکچۀ تخار، بامیان، ولسوالی های اندراب ولایت بغلان، سمنگان، بلخ، سرپل، ترینکوت ارزگان، ارغنداب قندهار، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000