جلسه پنج‌جانبه سران اردن، امارات، قطر و عراق در مصر

اعتمادآنلاین|

یک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه مصر بعد از ظهر امروز یکشنبه خبر داد که این کشور فردا دوشنبه میزبان نشست چند کشور عربی خواهد بود.

​به گزارش فارس، این منبع که خواست فامش فاش نشود، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که این نشست در شهر «العلمین» برگزار خواهد شد و سران مصر، عراق، اردن، امارات و قطر در آن حضور خواهند داشت.

وی همچنین گفت که این نشست، در سطح بلندپایه برگزار خواهد شد و طرف‌های حاضر در آن، مسائل مربوط به اقتصاد، انرژی، سیاست و امنیت در منطقه را بررسی خواهند کرد.

این در حالی است که لحظاتی پیش، محمد بن زاید رئیس امارات عربی متحده وارد فرودگاه شهر العلمین شد و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از وی استقبال کرد.

ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه‌ای، خبر داد که طرفین درباره مسائل بین‌الملل، امنیت منطقه و اوضاع کنونی کشورهای عربی، بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه امده است که بن زاید و السیسی همچنین همکاری دوجانبه و فرصتهای گسترش همکاری راهبردی به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و توسعه را بررسی کردند.

این در حالی است که پیش از این، در اواخر خرداد ماه گذشته، رئیس جمهور مصر، «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین و «عبدالله دوم» پادشاه اردن امروز یکشنبه در شرم الشیخ گردهم آمدند.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست جمهوری مصر گفت که السیسی ضمن استقبال از شاهان اردن و بحرین، روابط تاریخی و مستحکم بین سه کشور در سطح رسمی و مردمی را ستود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر همچنین بر علاقه‌مندی این کشور به تقویت همکاری سازنده بین مصر، بحرین و اردن به منظور تحقق منافع مشترک ملت‌های این کشورها و تقویت تلاش‌های مشترک عربی به ویژه در سایه چالش‌های بزرگ و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تأکید کرد.

پست بعدی

اجرای «شام خداحافظی» در تماشاخانه ملک

ی آگوست 21 , 2022
نمایش «شام خداحافظی» اجراهای خود را از شب گذشته در تماشاخانه ملک آغاز کرد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000