پنیر سفید معمولی لاکتیکی تبریز

اکثر ما در زمان کودکی خود این جمله را از بزرگترهای خود شنیده ‌ایم که انواع پنیر مثل پنیر سفید را نباید به ‌صورت ساده و خالی مصرف کرد چرا که باعث کاهش هوش فرد می ‌شود.

دلیل علمی ای که این مطلب دارد این است که پنیر برای هضم شدن نیاز به فسفر دارد و برای این مورد فسفر مغز را می‌ سوزاند و به همین خاطر در کنار آن باید از مواد غنی از فسفر مثل گردو تویسرکان استفاده کرد تا برای هضم پنیر از این فسفرها استفاده شود.

پنیر سفید را همچنین می ‌توان در انواع سالادها به ‌جای پنیرهایی مثل موتزارلا که پر ضرر هستند استفاده کرد همچنین از این پنیر در تهیه برخی از انواع کیک و شیرینی استفاده می‌ شود.

هما‌طور که گفته شد پنیر سفید معمولی دارای خواص بسیار زیادی می ‌باشد که در این قسمت به تعدادی از این خواص اشاره می ‌کنیم.

یکی از خاصیتهای استفاده از پنیر سفید تقویت شدن استخوانها می ‌باشد که این امر به دلیل وجود کلسیم بسیار زیاد در بافت پنیر است.

بطور کلی پنیر سفید دارای مقادیر بسیار مناسبی از فسفر و همچنین کلسیم و پروتئین است که این مواد همگی برای تقویت کردن استخوانها بسیار مفید می ‌باشند و همچنین کلسیم و پروتئین موجود در پنیر تراکم استخوانها را افزایش می ‌دهند و از ایجاد پوکی استخوان جلوگیری می ‌نمایند.

پنیر سفید لاکتیکی

حال می ‌خواهیم درباره مواد و املاح معدنی موجود در پنیر سفید لاکتیکی صحبت کنیم این نوع از پنیرها حاوی مقادیر بسیار زیادی از پروتئین هستند و وجود ویتامین آ در آن سبب شده ‌است تا خواص ویژه و منحصر به ‌فردی به آن اضافه شود همچنین مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر در این نوع پنیرها و پنیر پیتزا موزارلا به‌ فراوانی یافت می  ‌شوند در کل پنیرها به دو روش تولید می‌ شود.

روش اول روش اسیدی کردن شیر است و روش دیگر استفاده از آنزیمهای پنیر سازی می‌ باشد این آنزیمها می‌ توانند باعث لخته شدن بافت پنیر بشوند در روش اسیدی کردن شیر اسید سازی در برخی از پنیرها به ‌وسیله ‌ی باکتریها قابل ‌انجام است در واقع از باکتریها می‌ توان به ‌عنوان استارترهایی که سبب تولید ماست می ‌شوند.

یاد کرد که در متن بالا به آن اشاره کردیم قادر به تولید پنیر سفید لاکتیکی نیز هستند زمانی ‌که عمل تخمیر در روند تولید پنیر صورت می ‌گیرد محصول نهایی که از آن به وجود می ‌آید لاکتیکی نام دارد و معنای آن ساخته شدن پنیر از اسید لاکتیک می‌ باشد.

باید به این نکته نیز توجه کافی داشته باشید که برای تهیه این نوع از پنیرها از شیر پاستوریزه استاندارد استفاده می ‌شود که با افزودن باکتری لاکتیک به آن و آنزیمهای مورد نظر طی فرآیند تخمیر پنیر لاکتیکی تولید می‌ شود.

پنیر تبریز اصل

یکی از محصولاتی که در کشورمان ایران از آن به مقدار بسیار تولید می شود و به کشورهای دنیا صادر می گردد پنیر تبریز اصل و  پنیر لاکتیکی می باشد که بسیار پر متقاضی است و خیلی خوب می تواند مشتریان خود را راضی نگه دارد.

پنیر تبریز از محبوبیت بالایی در بین ایرانیان برخوردار می باشد و در هر سفره ایرانی حتما از پنیر تبریز استفاده می شود التبه از پنیر تبریز فقط برای صبحانه استفاده نمی شود بلکه شما می توانید از ماده خوراکی در بعنوان عصرانه در تایم بعد از ظهر نیز استفاده نمایید.

این پنیر را شما می توانید با انواعی از مخلفات دیگر نظیر گردو یا انواعی از سالادها استفاده نمایید تا خواص بیشتری و مزه بهتری را تجربه نمایید.

این پنیر در انواع و اقسامی از بسته ها تولید و به بازار عرضه می گردد هم به صورت بسته بندی وجود دارد و هم به صورت فله می باشد.

در ایران کارخانه های زیادی جهت تولید پنیر سفید تبریز وجود دارد و میزان تولید این محصول و همچنین پودر پنیر خشک در کشور بسیار بالا می باشد.

این پنیر یعنی پنیر تبریز همان طور که می دانید که یکی از مرغوب ترین محصول می باشد که به 3 شیوه تولید می شود یعنی ممکن است از شیر گاو یا شیر گوسفند و یا ترکیبی از هر دو شیر یعنی شیر گاو و گوسفند تهیه شود. همه نوع پنیری ما داریم هم سنتی و هم صنعتی اگر از نوع سنتی پنیر استفاده می نمایید باید توجه داشته باشید که از مکان و فردی معتبر آن را خریداری نمایید تا مبادا این محصول آلوده و یا فاسد باشد.

پست بعدی

«سوال اساسی» تاجگردون : آیا نیاز نیست مجلس برجام را تصویب کند؟

چ آگوست 17 , 2022
یک سوال اساسی؛ برجام قبلی را مجلس تصویب کرده بود.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000