عناب چینی اواخر بارداری+عناب گرم است یا سرد

در این قسمت به بررسی شکل ظاهری عناب می پردازیم.

عناب در ابتدا دارای رنگ ظاهری سبز است و به صورت عناب سبز گرد می باشد و از طعم گس برخوردار است که خیلی دیر هضم می شود.

وقتی عناب رسیده می شود طعم شیرینی پیدا می کند و رنگ آن به قرمز و زیتونی تغییر می یابد و شکلی شبیه به خرما پیدا می کند.

یکی از درشت ترین عنابها، عناب چینی است که به شکل گلابی می باشد و خر بسیار کمی نسبت به دیگر انواع دارد.

رویشگاه اصلی این میوه در مرکز چین است که افراد  این کشور برای حفظ سلامتی بدن خود روزانه از عناب مصرف می کنند.

عناب درختچه ای است که به صورت کج و یا مستقیم رشد می کند و 5 تا 10 متر ارتفاع دارد و میوه آن در فصل پاییز قابل برداشت است که دارای طعم شیرینی می باشد.

خواص عناب خشک در طب سنتی

در این بخش قصد معرفی خواص عناب خشک در طب سنتی را داریم.
عناب یک میوه خواب آور و آرامش بخشی طبیعی است که می تواند جایگزین مناسبی برای قرص هایی از این قبیل باشد.
با توجه به اینکه بیماری کرونا باعث کاهش سیستم ایمنی بدن بسیاری از افراد شده است باید دنبال مصرف مواد غذایی باشیم که به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، عناب خشک یکی از این موارد می باشد.
عناب با شستشوی سلول های مغزی باعث تقویت مغز و حافظه می شود.
عناب برای کنترل فشار، چربی و قند خون نیز موثر است.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم طبیعت عناب خشک، سرد می باشد و با توجه به این که خواص زیادی دارد بهتر است که با اصلاح رژیم غذایی بتوانید آن را به لیست موادی که مصرف می کنید اضافه کنید.
عناب به جذب مواد مغذی که در طول روز استفاده می کنید کمک بسزایی می کند.

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که آیا عناب خشک قند دارد؟
عناب میوه ای است که کربوهیدرات های آن به شکل قند طبیعی هستند و باعث تامین انرژی بدن می شود.
عناب خشک نسبت به عناب تازه از نظر قند و کالری غنی تر می باشد.

همانطور که در مطلب فوق به آن اشاره شد طبع عناب معتدل و مرطوب است، در خصوص این موضوع که طبع عناب گرم است یا سرد باید گفت که ابوعلی سینا عقیده داشت که عناب کمی سرد است و تب بر خوبی است و حرارت بدن را پایین می آورد.

مصرف عناب برای افرادی که مزاج سرد دارند مناسب نیست و ممکن است باعث تولید گاز و نفخ شود برای حل این مشکل عناب باید همراه با شکر یا مویز خورده شود.

عناب در بارداری

یکی از ترسها و استرسهای که مادران در دوران بارداری خود دارند استفاده از مواد و گیاهان دارویی و طبیعی مانند عناب را دارند.

این نگرانی از آن جهت می باشد که مادران می ترسند استفاده از این داروهای گیاهی ممکن است بر روی فرزند آنها تاثیرات منفی بگذارد و سبب بروز مشکلاتی شود.

از برخی جهات این نگرانی درست است اما با کسب اطلاعات و دانستن مقدار صحیح مصرف عناب در طول دوران بارداری می توان از بروز این نگرانیها جلوگیری کرد.

یک مادر باردار مجاز است که در طول روز نهایتا بیست و پنج عدد از میوه عناب را استفاده کند زیرا استفاده بیش از اندازه از این میوه می تواند باعث بروز یبوست شود و هر چه مقدار بیشتری از این میوه استفاده کنید یبوست شما شدیدتر خواهد شد پس حد تعادل را می بایست در خوردن این میوه رعایت کنید.

در دوران شیرین بارداری شما می توانید نسبت به ذائقه خود از این میوه به صورت خشک و یا به صورت دمنوش استفاده کنید و از فواید آن بهره مند شوید.

مصرف و استفاده از عناب خشک در تمام طول دوران بارداری چه در اواخر آن و چه در اوایل این دوران می تواند خاصیتهای بسیار زیادی برای مادر و جنین داشته باشد.

یکی از زمانهایی که به مادران باردار در طب سنتی و اسلامی توصیه می شود که از این محصول استفاده کنند در این دوران است در واقع استفاده از عناب اواخر بارداری استفاده کنند ماه دوم بارداری است زیرا در این ماه شکل و ظاهر صورت جنین در حال تشکیل است.

در طب اسلامی گفته می شود که مادر هر روز بر روی دو عدد عناب سوره توحید را بخواند و به صورت ناشتا در صبح میل کند تا فرزندی زیبا داشته باشد.

پست بعدی

بهروز نشان: کیارستمی آموخت اگر می‌خواهید اثری بین‌المللی بسازید باید ملی باشد

ش آگوست 6 , 2022
در دومین شبِ فیلمِ بزرگداشت کیارستمی مستند «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمودرضا ثانی اکران شد. اثر ۹۷ دقیقه‌ای از جریان کارگاه‌های کیارستمی در اسپانیا و کلمبیا که ده سال پیش فیلم‌برداری شده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000