کشته شدن 550 نفر در سیل‌های پاکستان

اعتمادآنلاین|

اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) اعلام کرد، سیل‌‌های ناگهانی ناشی از باران‌های موسمی غیرطبیعی در این کشور باعث کشته شدن دست‌کم 549 نفر در یک ماه گذشته شده است و مناطق دورافتاده در استان فقیر جنوب غربی بلوچستان بیشترین آسیب را دیده‌اند.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، این اداره امروز اعلام کرد، سیل علاوه بر تلفات، به بیش از 46 هزار و 200 خانه آسیب رسانده است.

شهباز شریف، نخست وزیر در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده گفت: «ما تمام تلاش خود را برای امداد رسانی و اسکان دادن گسترده قربانیان سیل انجام می‌دهیم.»

عبدالقدوس بزنجو، سروزیر ایالت بلوچستان گفت: «تلفات ما بسیار زیاد است. در هر منطقه ای که در اثر سیل آسیب دیده بود، کمبود مواد غذایی وجود دارد و ارتباط برخی از این مناطق به علت جاری شدن سیل در بیش از 700 کیلومتر از جاده‌ها با بقیه ایالت‌ها قطع شده است.»

اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان اعلام کرد، ماه گذشته با 133 درصد بارش بیشتر از میانگین 30 سال گذشته، پر بارش‌ترین ماه در سه دهه گذشته در پاکستان بوده است. ایالت بلوچستان که با ایران و افغانستان مرز مشترک دارد، شاهد 305 درصد بیشتر از میانگین سالانه بارندگی بوده است.

پست بعدی

اقدامات ۱۱ ماهه وزارت خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی، مقابله با پدیده گرد و غبار و ...

ج آگوست 5 , 2022
اعتمادآنلاین| در این جلسه محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، سمیه رفیعی رئیس کمیته محیط زیست و سایر اعضای کمیسیون، دیدگاه ها و انتظارات خود را در مورد حقابه ایران از هیرمند و ارس، ضرورت مساعی جمعی کشورهای منطقه در مقابله با پدیده گرد و غبار و همچنین پیگیری سیاست کشت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000