حمایت الحلبوسی از درخواست مقتدی صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام

اعتمادآنلاین|

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با انتشار توییتی حمایت خود از درخواست مقتدی صدر، رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام به عنوان راه حل خارج کردن عراق از بن بست سیاسی را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، وی در این باره تاکید کرد: پارلمان؛ نماینده مردم است و گروهی که تحصن کرده‌اند بخشی از موجودیت پارلمان هستند و به هیچ وجه نمی‌توان از اراده و خواست آنها برای برگزاری انتخابات زودهنگام طبق خواسته مقتدی صدر چشم پوشی کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که رهبر جریان صدر چهارشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام شد و گفت: بعد از اینکه ملت حرف خود را آزادانه و خودجوش زدند، گفت‌وگو دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.

علی‌رغم گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، اما احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور موفق به توافق برای تعیین رئیس جمهور و نخست‌وزیر نشده‌اند و گزینه انحلال پارلمان تازه تشکیل شده و برگزاری مجدد انتخابات پس از تظاهرات و ناآرامی‌های روزهای اخیر در بغداد به عنوان گزینه جدی برای خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی مطرح شده است.

پست بعدی

ببینید | خط و نشان جدی برای آمریکا و طرف‌های مذاکره: ایران را امتحان نکنید

ج آگوست 5 , 2022
حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری گفت: مذاکره کنندگانی که عازم دور جدید گفتگوها برای رفع تحریم‌ها هستند نیز انشاالله با مواجهه و همان مدیریت عاشورایی، ­مقاوم و سربلند از منافع کشور قاطعانه و هوشیارانه پاسداری خواهند کرد. منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000