ترکیه درباره اخراج «تروریست‌های خارجی» و ملیتشان آمار داد

اعتمادآنلاین|

در شرایطی که طی سال‌های گذشته مسئولان دمشق از آنکارا بابت باز گذاشتن مرز ترکیه برای حضور تروریست‌ها در سوریه انتقاد کرده‌اند، وزارت کشور ترکیه آماری درباره اخراج تروریست‌ها منتشر کرد.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای ترکیه‌ای، از آمار وزارت کشور ترکیه درباره اخراج تروریست‌های وارد شده به این کشور و بازگرداندن آنها به کشورهای متبوع خود خبر دادند.

به گزارش روزنامه «ینی شفق»، وزارت کشور اعلام کرد که ترکیه از سال ۲۰۱۱ تاکنون حداقل ۹۰۰۰ تروریست خارجی را اخراج کرده است.

طبق این بیانیه، به عنوان بخشی از عملیات امنیتی داخلی و فرامرزی ترکیه، در مجموع ۹۰۰۰ تروریست خارجی از ۱۰۲ کشور جهان از جمله ۱۱۶۸ نفر از آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخراج شدند.

وزارت کشور ترکیه در بیانیه خود به تکرار موضع آنکارا در قبال ضدیت با شبه نظامیان کُرد و همپیمان آمریکا در سوریه پرداخت و آنها را تروریست خواند.

طبق این بیانیه، آنکارا به بازگرداندن جنگجویان تروریست خارجی که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی پ‌.ی.‌د و پ‌.‌ک‌.ک و داعش به ترکیه می‌آیند، ادامه می‌دهد.

وزارت کشور ترکیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز «جنگ داخلی در سوریه» در سال ۲۰۱۱، حداقل ۵۹ آمریکایی و ۱۱۰۹ اروپایی که این کار را انجام دادند، از ترکیه اخراج شده‌اند.

بنا بر آمار اعلامی وزارت کشور ترکیه، در سال ۲۰۱۹ حداقل ۱۲۶ تروریست خارجی از ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا اخراج شدند. حداقل ۹۵ تروریست از ۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ از ترکیه به کشورشان برگردانده شدند.

این وزارتخانه همچنین از اخراج حداقل ۶۹ تروریست اروپایی در سال ۲۰۲۱ و اخراج ۲۰ تروریست در هفت ماه ابتدایی سال جاری میلادی خبر داد.

طبق آمار ارائه شده وزارت کشور ترکیه، اتباع فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک، فنلاند، رومانی، سوئد و اتریش در صدر اتباع کشورهای اروپایی قرار دارند که شهروندان آنها به عنوان تروریست از ترکیه اخراج و به کشورهایشان برگردانده شدند.

پست بعدی

حمله سایبری به تارنمای دفتر رئیس اجرایی تایوان

س آگوست 2 , 2022
اعتمادآنلاین| یک منبع آگاه اعلام کرد تارنمای دفتر رئیس اجرایی تایوان برای ساعاتی مورد حمله سایبری خارجی قرار گرفت که طی مدتی کوتاه به عملکرد سابق خود بازگشت. به گزارش ایرنا، از خبرگزاری «رویترز» قرار است احتمالا «نانسی پلوسی» رئیس نمایندگان مجلس آمریکا امروز سه‌شنبه به رغم هشدارهای چین وارد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000