تأکید «چارچوب هماهنگی» بر لزوم آمادگی ملت عراق در برابر فتنه‌ها

اعتمادآنلاین|

​چارچوب هماهنگی شیعیان عراق چهارشنبه شب در واکنش به تحولات منطقه سبز بغداد و یورش معترضان به صحن پارلمان، بیانیه ای صادر و بر لزوم هشیاری و داشتن آمادگی در برابر فتنه‌ها در عراق تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه‌ای که در واکنش به تحولات منطقه سبز بغداد و یورش معترضان به صحن پارلمان منتشر کرد، خطاب به ملت عراق گفت: پس از این که نیروهای چارچوب هماهنگی اقدامات عملی برای تشکیل دولت خدمات ملی را به پایان رساندند و به اتفاق آراء با معرفی یک شخصیت ملی معروف به کارآمدی و درستکاری خود موافقت کردند، از دیروز تحرکات و فراخوان‌های مشکوکی را که حاکی از هرج و مرج، دامن زدن به نزاع و اعتصاب بود، رصد کرده است.

در ادامه بیانیه آمده است: شتاب‌گیری حوادث امروز و ورود تظاهرکنندگان به منطقه ویژه حکومتی، هجوم به مجلس و نهادهای قانون اساسی و کوتاهی نیروهای ذی‌ربط در انجام وظیفه، شبهه‌ها را به شدت ایجاد می‌کند.

چارچوب هماهنگی شیعیان عراق افزود: بر این اساس، ما دولت موقت را به طور کامل مسئول امنیت و ایمنی ادارات دولتی و کارمندان آنها، نمایندگی‌های دیپلماتیک و املاک عمومی و خصوصی می‌دانیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما خواستار آن هستیم که برای حفظ امنیت و نظم و جلوگیری از هرج و مرج و اقدامات غیرقانونی، اقدامات قاطعانه ای انجام شود.

چارچوب هماهنگی در پایان بیانیه خود از مردم عراق خواست که نسبت به دسیسه‌های دشمنان هشیارتر عمل کنند و با هر فتنه‌ای که مردم و فرزندانشان هیزم آتش آن خواهند بود، مقابله کنند.

پست بعدی

باران‌های موسمی در پاکستان ۳۱۰ قربانی گرفت

چ جولای 27 , 2022
اعتمادآنلاین| سیل و رانش زمین ناشی از بارندگی‌های بی‌سابقه در مناطق مختلف پاکستان در یک‌ماه اخیر ۳۱۰ قربانی گرفت و علاوه بر تخریب سدها و جاده‌های ارتباطی، خسارت جدی به زیرساخت‌ها به ویژه در ایالت بلوچستان وارد کرد. به گزارش ایرنا، این درحالی است که ستاد مدیریت بحران ملی پاکستان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000