چین دعوت از مقامات اروپایی را برای سفر به این کشور را رد کرد

اعتمادآنلاین|

سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش های رسانه ای مبنی بر دعوت این کشور از سران برخی کشورهای اروپایی را رد کرد.

به گزارش مهر، به نقل از اسپوتنیک، «ژائو لیجیان» روز سه شنبه در نشست خبری روزانه وزارت خارجه چین اعلام کرد که گزارش رسانه‌ها مبنی بر دعوت چین از رهبران چهار کشور اروپایی برای حضور در پکن در ماه نوامبر صحت ندارد.

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه چین با اشاره به گزارش روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست در خصوص دعوت چین از سران اروپایی گفت: من نمی دانم آنها این اطلاعات را از کجا به دست آورده اند. (اما) این (اطلاعات) صحیح نیست.

روز دوشنبه، روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که چین از سران ۴ کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا دعوت کرده است تا در ماه نوامبر از پکن بازدید کنند. بنا به نوشته این رسانه، از سران اروپایی خواسته شده در ایین سفر شخصا با «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین دیدار کنند، با این حال کشورهای اروپایی تاکنون پاسخی به این دعوت نداده اند.

از زمان شروع همه‌گیری، سفرهای مقامات بلندپایه به چین به دلیل سیاست محدودکننده ویژه مقابله با کرونا عملا صورت نگرفته و منجر به ارتباطات بسیار محدود از سوی این کشور شد.

تنها مورد استثنای قابل توجه، برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن در ۴ فوریه بود که در آن سران روسیه، صربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، سنگاپور، تایلند، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان جهانی بهداشت حضور یافتند.

پست بعدی

آمریکا و «قسد» نفت سوریه را غارت کرده و به ترکیه انتقال می دهند

س جولای 19 , 2022
اعتمادآنلاین| «محمد فواز» یکی از اعضای مجلس نمایندگان سوریه امروز سه شنبه آمریکا و شبه نظامیان موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را متهم کرد که به غارت ثروت مردم سوریه و انتقال آن به ترکیه و آمریکا ادامه می‌دهند. به گزارش مهر، به نقل از المعلومه، فواز در ادامه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000