رأی پرونده متروپل صادر شد؛ عبدالباقی مقصر اصلی است

اعتمادآنلاین|

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هفتگی آخرین وضعیت پرونده‌های مهم قضایی و دستاوردهای اخیر دستگاه قضا را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سخنگوی قوه قضاییه درباره حادثه متروپل گفت: از روز وقوع حادثه متروپل حدود سه ماه می‌گذرد و پرونده متروپل ناظر بر اتهامات ۲۱ نفر است. اتهام آقایان قتل شبهه عمد است و همچنین ایراد صدمه بدنی شبهه عمد مصدومین حادثه است که ناشی از عدم رعایت نظامات دولتی است.

وی افزود: رأی دادگاه برای محکومان پرونده متروپل این است که به میزان تقصیر هر کدام از متهمان به پرداخت دیده فوتی ها و مصدومان این حادثه محکوم شدند.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه هر کدام از متهمان به سه سال حبس تعزیری محکوم و دوسال انفصال از خدمات عمومی و دولتی و منع اشتغال به حرفه ساختمان ، لغو پرونده اشتغال و محرومیت از عضویت در سازمان نظام مهندسی محکوم شدند.

ستایشی گفت: متهم اصلی متوفی حسین عبدالباقی به میزان ۷۵ درصد مقصر بوده که دیه از اموال ایشان پرداخت خواهد شد.

رأی پرونده دو تبعه سوئدی

ستایشی گفت: این دو فرد سوئدی در خصوص قاچاق مواد مخدر دستگیر شدند که در دادگاه محکومیت صادر شده است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: از یکی از آن ها در حین کنترل مسافران خارجی در فرودگاه امام خمینی، مقدار ۹ هزار و ۷۰۰ گرم قرص غیر مجاز ترامادول کشف و ضبط می شود و به پنج سال حبس و ۱۰ برابر ارزش کالای ممنوع محکوم شد.

وی دامه داد: نفر بعدی نیز در ششم بهمن ماه ۹۸ در گیت خروجی فرودگاه امام خمینی ۹ هزار و ۸۰۰ گرم شیره مواد مخدر به همراه داشت که به ۸ سال حبس و ۶۰ ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم می شود.

در حال تکمیل…

پست بعدی

استیضاح وزیر صمت پابرجاست / معاون رئیسی علیه رئیسی است

س آگوست 30 , 2022
وقتی خود آقای رئیس جمهور متوجه شده اند که وزارتخانه به خوبی اداره نمی شود و به لحاظ بزرگی باید آن را به دو وزارتخانه تبدیل کنند خُب از آنجا که قصد ما هم اصلاح است و نمی خواهیم کاری کنیم که بر خلاف مصلحت کشور باشد پذیرفتیم و دو […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000