آمریکا و «قسد» نفت سوریه را غارت کرده و به ترکیه انتقال می دهند

اعتمادآنلاین|

«محمد فواز» یکی از اعضای مجلس نمایندگان سوریه امروز سه شنبه آمریکا و شبه نظامیان موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) را متهم کرد که به غارت ثروت مردم سوریه و انتقال آن به ترکیه و آمریکا ادامه می‌دهند.

به گزارش مهر، به نقل از المعلومه، فواز در ادامه افزود: نیروهای آمریکایی به همراه نیروهای سوریه دموکراتیک به غارت نفت سوریه از منطقه «الجزیره» ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه نیروهای آمریکایی بر انبارهای نفتی منطقه الجزیره سوریه تسلط دارند، تصریح کرد: ترکیه هم در قاچاق نفتی که توسط آمریکایی‌ها و نیروهای قسد دزدیده می‌شود، دست دارد و یکی از منابع اصلی این غارت محسوب می‌شود.‌

این اظهارات نماینده سوری در حالی است که «سعید فارس السعید» پژوهشگر مسائل امنیت اجتماعی و ملی سوریه، پیش از این تأیید کرده بود که اشغالگران آمریکایی و ترکیه به عملیات تحریک آمیز خود در داخل خاک سوریه ادامه می‌دهند و برای غارت ثروت این کشور و حمایت از سازمان‌های تروریستی علیه آن تلاش می‌کنند.

گفتنی است که با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروه شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و غارت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و نیروهای قسد تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

پست بعدی

طرح پیشنهادی وزارت اقتصاد برای ایجاد انقلاب در فروش اموال مازاد

س جولای 19 , 2022
اعتمادآنلاین| احسان خاندوزی در اولین جلسه گردهمایی حضوری مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان‌های وزارت اقتصاد گفت: مدیران استانی در پیشبرد اهداف و رسیدگی به مشکلات و مسائل فعالان اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارند و این موضوع نافی مسئولیت دستگاه‌ها و ادارات دیگر نیست. به گزارش مهر، به نقل از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000