حجم معاملات تجاری ایران و رومانی ۵ برابر شد

اعتمادآنلاین|

سید حسین سادات میدانی شنبه در جلسه استاندار اصفهان با هنرمندان صنایع دستی این استان که عازم شهر بخارست در رومانی بمنظور شرکت در رویداد هفته فرهنگی اصفهان هستند، افزود: روابط ایران با رومانی در بخش اقتصای گسترش خوبی یافته و از ۹۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۴۸۳ میلیون دلار در سال گذشته میلادی رسید و پنج برابر شد.

به گزارش ایرنا، وی که از طریق فضای مجازی در این نشست سخن می گفت، اظهار داشت: سفارت ایران در رومانی در جهت برنامه های وزارت امور خارجه برای دیپلماسی فرهنگی میزبان هنرمندانی از اصفهان بمنظور برگزاری رویداد هفته اصفهان در رومانی خواهد بود.

سادات میدانی با اشاره به اینکه این رویداد به مناسبت یکصد و بیستمین سال آغاز روابط ایران و رومانی برگزار می شود، اضافه کرد: برنامه های فرهنگی، هنری و سیاسی متعددی از سال گذشته در این زمینه پیش بینی و اجرا شده یا اجرا می شود.

وی با بیان اینکه پارسال نمایشگاه فرش های ایرانی در رومانی برپا شد، خاطرنشان کرد: ۲ ماه گذشته نیز هفته فرهنگ ایرانی را بصورت برگزیده ای از هنرهای مناطق مختلف کشورمان در رومانی برگزار کردیم.

سفیر ایران در رومانی با اشاره به اینکه این بار میزبان هنرمندان صنایع دستی استان اصفهان خواهیم بود، اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، نمایشگاه فرهنگی و صنایع دستی اصفهان از دوشنبه تا جمعه این هفته در "بخارست" و از یکشنبه تا سه شنبه هفته بعد در شهر "براشوف" رومانی برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری این رویدادها برای ما درس هایی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ما با ارائه و عرضه مناسب هنرهای صنایع دستی می توانیم ارزش های هنرهای ایران را به مخاطبانمان در رومانی معرفی کنیم.

سادات میدانی با بیان اینکه مردم رومانی به هنرهای شرقی علاقه دارند، گفت: آنها نزدیکی فرهنگی نیز با ما دارند و دیدار هنرمندان ما با مردم رومانی می تواند زمینه خوبی برای تبادل تجربه و برگزاری این رویداد می تواند بستر مناسبی برای تجاری سازی صنایع دستی ایران و اصفهان باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه هنرهای صنایع دستی اصفهان در مرکز فرهنگی بخارست برپا می شود، افزود: ما همه تلاش خود را برای برپایی هرچه بهتر رویداد هفته اصفهان در رومانی انجام می دهیم و همکاری و هماهنگی های لازم در این زمینه با مسوولان و هنرمندان اصفهان انجام شده است.

۱۶ هنرمند از استان اصفهان فردا به‌منظور شرکت در رویداد فرهنگی اصفهان و معرفی هنرهای فاخر این استان، عازم رومانی خواهند شد.

این رویداد فرهنگی به مدت یک هفته در شهرهای بخارست و براشوف رومانی برگزار می شود.

پست بعدی

استیضاح بایدن در صورت شکست دموکرات‌ها در انتخابات میاندوره‌ای

ش جولای 16 , 2022
اعتمادآنلاین| نیوزویک روز شنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت، همزمان با هدف جمهوری خواهان برای بدست آوردن اکثریت در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، دموکرات ها احتمالا با شکست های بزرگ در انتخابات مهم میان دوره‌ای مواجه هستند. به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است، جمهوری خواهان نشان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000