برگزاری جلسات کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو غیرممکن است

اعتمادآنلاین|

گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که متأسف است از اینکه دیگر امکان برگزاری نهمین جلسه کمیته قانون اساسی سوریه که قرار بود خود سوری‌ها با کمک سازمان ملل متحد، از ۲۵ تا ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲ در ژنو برگزار کنند، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، دیروز هم «هادی البحره»، رئیس هیات مخالفان سوریه در کمیته تدوین قانون اساسی و رئیس مشترک این کمیته در سخنانی اعلام کرده بود که پیام رسمی را از گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه مبنی بر تعویق برگزاری دور نهم نشست کمیته تدوین قانون اساسی این کشور تا اطلاع ثانوی دریافت کرده است.

البحره در این باره به نقل از پدرسن مدعی شد: ‌نشست مذکور پس از آن به تعویق افتاد که احمد الکزبری، رئیس هیات نظام و هیات جامعه مدنی در کمیته تدوین قانون اساسی سوریه و رئیس مشترک این هیئت به پدرسن اعلام کرد که تنها در صورت برآورده شدن درخواست‌های مطرح شده از سوی سوریه در نشست جدید کمیته مشارکت خواهد کرد.

وی در ادامه از پدرسن خواست که گزارش مفصلی را از اقدامات صورت گرفته در کمیته تدوین قانون اساسی سوریه از ابتدا تا بدین لحظه به شورای امنیت ارائه دهد.

قرار بود نهمین دور از نشست‌های کمیته تدوین قانون اساسی سوریه ۲۵ ماه جاری میلادی (سوم مرداد) در ژنو برگزار شود.

کمیته قانون اساسی در سال ۲۰۱۹ متشکل از هیاتی با ۱۵۰ عضو که ۵۰ عضو نماینده نظام، ۵۰ عضو نماینده مخالفان و ۵۰ تن از جامعه مدنی هستند، تاسیس شد.

پست بعدی

"لبخند شماتت" بن سلمان در دیدار بایدن

ش جولای 16 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در گزارشی بخش های جالب توجهی از رسیدن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان و دیدار با ملک سلمان، پادشاه سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور را رصد کرد که به شرح ذیل است: به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000