زودتر رئیس جمهور را انتخاب کنید

اعتمادآنلاین|

قیس الخزعلی در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز یکشنبه در دفترش در بغداد برگزارشد، اظهار کرد: حدود ۹ ماه از برگزاری انتخابات می‌گذرد و تحولاتی رخ داده است که مهم‌ترین آنها خروج جریان صدر از روند سیاسی بود که باعث ایجاد افق جدیدی برای خروج از روند رکود و تشکیل دولت جدید شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، وی افزودهیچ تأخیری در تشکیل دولت وجود ندارد، چراکه پارلمان در تعطیلات میان دو فصل قانونگذاری است. ما در تلاش هستیم تا روند تشکیل دولت را بیش از این مختل نکنیم و اکنون فرصت واقعی برای تشکیل آن وجود دارد.

الخزعلی درباره چالش‌های پیش‌روی تشکیل دولت کشورش نیز گفت: یک چالش برای شکل گیری دولت وجود دارد و این چالش انتخاب رئیس جمهور است و یک اختلاف نظر میان کُردها در این باره وجود دارد.

وی ادامه داد: چارچوب هماهنگی با گفت‌وگوی کردها و توافق آنها بر سر نامزد ریاست جمهوری موافق است؛ دو راه حل در این باره وجود دارد و نخستین راه حل این است که احزاب کرد بر سر یک گزینه توافق کنند و ما هیچ مشکلی با آنها ننداریم. راه حل دو نیز این است که اگر به توافق دست نیاابند دو گزینه را معرفی خواهند کرد پارلمان به آنها رای خواهد داد و فرد پیروز رئیس جمهور خواهد شد.

الخزعلی همچنین تاکید کرد: ما امیدواریم که احزاب کرد به توافق دست یابند؛ چراکه ما مدت زیادی برای تعیین رئیس جمهوری منتظر نخواهیم ماند.

وی درباره اختلاف میان احزاب شیعه بر سر پست نخست‌وزیری نیز تصریح کرد: انتخاب نخست وزیر مساله بزرگی نیست و توافقی در این باره میان اعضایچارچوب هماهنگی وجود دارد. هیچ مشکل واقعی در موضوع نخست‌وزیر در چارچوب هماهنگی وجود ندارد، اختلافاتی در چارچوب وجود دارد، اما مشکل چندان واقعی نیست.

الخزعلی همچنین گفت که چارچوب هماهنگی شیعیان عراق ابقای دولت الکاظی را رد می‌کند.

پست بعدی

داعش مسئولیت حمله اخیر در کنگو را برعهده گرفت

ی جولای 10 , 2022
اعتمادآنلاین| گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته شاهدان، مهاجمان نیمه شب پنجشنبه به درمانگاهی در شهر لوما حمله کرده و جان دست‌کم 12 بیمار را گرفتند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000