افغانستان امنیت کشورهای دیگر را تهدید نمی‌کند

اعتمادآنلاین|

ملا محمد حسن آخوند، نخست وزیر دولت موقت طالبان امروز در یک سخنرانی خطاب به مخالفان حکومت سرپرست افغانستان گفت: «اکنون اسلام و شریعت در کشور حاکم است، پس بگذارید مردم زیر سایه نظام اسلامی در فضای امن و آرامش زندگی کنند».

به گزارش فارس، وی همچنین با انتقاد از مسدود ماندن دارایی‌های ارزی بانک مرکزی افغانستان از سوی آمریکا گفت: دولت موقت طالبان تعهد کرده است که در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نکند و امنیت کشورهای دیگر را تهدید نمی‌کند.

نخست وزیر طالبان در ادامه سخنانش تحریم آمریکا را عامل مشکلات اقتصادی در افغانستان دانست و اظهار داشت: «اگر ما و شما دست به دست همدیگر بدهیم، اقتصاد و زندگی مسلمانان بهبود می‌یابد».

ملا آخوند در ادامه خطاب به مخالفان طالبان گفت: در حال حاضر نظم و امنیت برقرار شده و بهتر است تمام مخالفان دست از مخالفت برداشته و از عفو عمومی استفاده کنند.»

وی در پایان سخنان خود درباره انتقاد از دولت موقت طالبان نیز گفت: «انتقاد بیجا و ناشروع با انتقاد سالم فرق دارد و ما پذیرای انتقاد سالم خواهیم بود.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که «ملاهبت‌الله آخوندزاده»، امروز در خطبه‌های نماز عید قربان در قندهار گفت که تمام قوانین غیرشرعی که طی 20 سال گذشته تصویب شده لغو خواهد شد.

وی تأکید کرد که در آینده نظام اسلامی در افغانستان ایجاد خواهد شد و حکومت سرپرست تمام قوانین «غیرشرعی» را که در دولت‌های گذشته افغانستان تصویب شده را لغو خواهد کرد

پست بعدی

مدیر شبکه امید، با حفظ سمت مدیر شبکه کودک شد

ش جولای 9 , 2022
پایگاه اطلاع‌رسانی سیما نوشت: «معاون سیما در حکمی محمد صادق باطنی را با حفظ سمت، به عنوان سرپرست شبکه کودک منصوب کرد.»

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000