چین به دنبال سرقت تکنولوژی کشورها است

اعتمادآنلاین|

«کن مک کالم» رئیس سازمان اطلاعات داخلی انگلیس و «کریستوفر ری» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا به رهبران اقتصادی دنیا هشدار دادند که چین قصد سرقت تکنولوژی آنها را برای کسب سود رقابتی دارد.

به گزارش تسنیم، این دو در یک نشست مشترک بی سابقه با حضور مقامات اقتصادی دو طرف در لندن، هشدار دادند جاسوسان اقتصادی چین سعی دارند تکنولوژی کشورهای پیشرفته را برای کسب سود سرقت کنند.

مک کالم اظهار کرد فشار پنهانی دولت چین بر سراسر جهان به اندازه بزرگترین چالش مربوط به تغییر بازی است که ما با آن مواجه هستیم. تهدید دولت چین ممکن است غیر قابل لمس باشد اما واقعی و فزاینده است و ما باید درباره آن صحبت کنیم و واکنش مناسبی دربرابر آن نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه ام آی فایو عملیات های گسترده‌ای را با تمرکز بر دولت چین ترتیب داده است، مدعی شد ما به تلاش های خود در برابر تهدیدات پنهانی از جانب ایران و روسیه ادامه خواهیم داد.

این مقام انگلیسی تصریح کرد سرویس های اطلاعاتی چین دیدگاهی آرام و صبورانه نسبت به توسعه منابع خود و بدست آوردن اطلاعات دارند. در حال حاضر فعالیت های خصمانه در خاک انگلیس در حال انجام است.

کریس ری نیز با تکرار سخنان مک کالم تاکید کرد اقدامات چین پیچیده، همیشگی و خطری فراگیر برای ایالات متحده، انگلیس و دیگر متحدان آنها است.

وی افزود: چین به دنبال سرقت تکنولوژی صنعتی شما است تا اقتصادتان را تحت فشار قرار داده و بازارتان را تصاحب کند.

ری با اشاره به وعده دولت چین برای اتحاد با تایوان چه به صورت صلح آمیز و یا در صورت لزوم با زور و اجبار، هشدار داد تهاجم چین به تایوان می تواند باعث یکی از وحشتناک ترین شکست ها برای اقتصاد و صنعت جهانی شود. نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شاید چین با ترسیم درس هایی که از جنگ روسیه آموخته، به دنبال راهی برای بهبود و ارتقای اقتصاد خود در برابر تحریم ها باشد.

این در حالی است که دولت چین در بیانیه‌ای این اتهامات را بی اساس خواند و آنها را تلاش کشورهای غربی برای لکه دار کردن سیستم سیاسی پکن خواند.

در بیانیه دولت چین آمده است آنها هر نوع دروغی را درباره چین می گویند تا سیستم سیاسی چین را لکه دار کرده و توجه عمومی را برای پوشش دادن خواسته های غیرمعقول خودشان، منحرف کنند.

سفارت چین در واشنگتن نیز در بیانیه‌ای موضوع تایوان را موضوعی داخلی و صرفا مربوط به دولت چین دانست و اظهار کرد پکن حق انجام اقدامات لازم برای پاسخ دادن به هر گونه دخالت خارجی را برای خود محفوظ می داند.

پست بعدی

«طرح اصلاح قانون بانک مرکزی» نهایی شد

پ جولای 7 , 2022
اعتمادآنلاین| محمدرضا پور ابراهیمی داورانی درباره طرح اصلاح قانون بانک مرکزی، گفت: موضوع اصلاح قانون بانک مرکزی به عنوان اولویت در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم قرار گرفت و خوشبخانه این موضوع با ماه‌ها کار کارشناسی با دولت قبل جمع‌بندی شد و پس از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000