العهد: نفتکش جدید ایرانی وارد بندر بانیاس سوریه شد

اعتمادآنلاین|

پایگاه خبری العهد لبنان شنبه شب اعلام کرد که نفتکش جدیدی متعلق به ایران به بندر بانیاس در شمال سوریه رسیده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری العهد لبنان افزود؛ مواد نفتی که به بندر بانیاس رسیده، حاصل فعال سازی خط اعتباری میان دمشق و تهران است.

رسانه‌ها ۳۱ خردادماه از نهایی شدن خط اعتباری یک میلیارد دلاری میان ایران و سوریه خبر دادند.

در این خط اعتباری، دولت سوریه مایحتاج وزارتخانه‌های خود را از بازار و واحدهای تولیدی ایرانی تامین می‌کند. تهیه خطوط تولید و کالاهای اساسی و کالاهای صنعتی منحصراً از تولیدات ایرانی تامین خواهد شد که فرصت منحصر به‌فردی برای حضور در بازار و توسعه نقشه تجاری ایران در سوریه برای شرکت‌های ایرانی فراهم می‌کند.

این سومین نفتکشی است که در چند هفته گذشته وارد سوریه می شود و ورود آن همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران به دمشق صورت گرفته است.

امیرعبداللهیان روز شنبه به منظور گفت‌ وگو و تبادل نظر با مقامات عالی سوریه وارد دمشق شد و در فرودگاه مورد استقبال وزیر امور خارجه سوریه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران همچنین پیش از دیدار و گفت وگوبا فیصل المقداد همتای سوری خود، با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار کرد.

پست بعدی

یک کشتی با ۳۰ خدمه در سواحل هنگ‌کنگ غرق شد

ی جولای 3 , 2022
اعتمادآنلاین| امدادگران در هنگ‌کنگ اعلام کردند که یک کشتی صنعتی در دریای جنوبی چین بر اثر طوفان غرق شده است. به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، بنا به گزارش‌ها، این کشتی ۳۰ خدمه داشته است که از آغاز عملیات جست‌وجو و امداد تا ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000