تولید فاز ۱۱ پارس جنوبی از مهرماه آغاز می‌شود

اعتمادآنلاین|

جواد اوجی وزیر نفت درباره آخرین وضعیت فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی، گفت: اگرچه آخرین و بلاتکلیف‌ترین فاز پارس جنوبی فاز 11 بود و شرکت توتال فرانسه با وجود آنکه مطالعات آن را انجام داده بود اما به دلیل تحریم‌ها از ادامه کار منصرف شد و پروژه را تحویل داد اما در دولت مردمی و با آغاز کار وزارت نفت موضوع بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی فاز یازده را در اولویت کاری خود قرار دادیم و با تدابیر و ابتکاراتی که همکاران‌مان در وزارت نفت به خرج دادند به شما قول می‌دهم که در مهرماه سال جاری تولید فاز 11 را آغاز کنیم.

​به گزارش فارس، به نقل از خانه ملت، وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که روزانه 670 میلیون فوت مکعب گاز از فاز یازده پارس جنوبی به بهره‌برداری برسد و در این مسیر از ظرفیت و توان شرکت‌های داخلی استفاده کرده‌ایم.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های داخلی توان لازم را به لحاظ فنی برای راه‌اندازی فاز 11 دارند؟، گفت: برای پاسخ به این سوال بیان دو موضوع بسیار مهم است یکی آغاز بهره‌برداری از فاز 11است که الحمدالله با ابتکار همکاران‌مان در شرکت ملی نفت و با جا به جای سکوی فاز 12C که در فاز 11 و حفاری چاه‌های جدید، البته با توان داخلی محقق شد اما برای ایستگاه تقویت فشار که مربوط به تمامی فازهای پارس جنوبی با همکاری مشاوران داخلی و خارجی در وقت خودش انجام خواهیم داد.

پست بعدی

تعداد چاه‌های ژرف از سه حلقه به 10 حلقه افزایش پیدا می‌کند

س ژوئن 21 , 2022
اعتمادآنلاین| ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز ( سه‌شنبه 31 خرداد) این کمیسیون اظهار داشت: دستور کار نشست اول کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی تقاضای تحقیق و تفحص تعدادی از نمایندگان از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی خصوصا سازمان امور اراضی بود. به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000