صدام با مشورت و توصیه یک جادوگر به کویت حمله کرد؟

اعتمادآنلاین|

«وفیق السامرایی» رئیس اداره استخبارات [اطلاعات] عراق در زمان حکومت صدام حسین، در کتاب خود درباره اعتقاد صدام به سحر و جادوگری می‌پردازد. او مدعی می‌شود حمله عراق به کویت نیز به توصیه یکی از این جادوگران صورت‌گرفته است.

به گزارش ایرنا، وفیق السامرایی می‌نویسد: در ماه می ۱۹۸۶ (اردیبهشت ۱۳۶۵) با حمله نیروهای ایرانی به نیروهای ما در منطقه مهران، نبرد متوسطی روی دارد. ایرانی‌ها به اهداف ساده‌ای دست پیدا کردند ولی موجبات آزردگی ما را فراهم آوردند. زیرا این عملیات پس از گذشت مدت کوتاهی از نبردهای خونین سقوط فاو عملی شد.

سرهنگ ستاد رعد عبدعبون از ستاد اطلاعات سپاه دوم با من تماس گرفت و گفت یک سرباز جادوگر در اختیار دارد. من از او خواستم تا به اتفاق آن سرباز در قرارگاه اطلاعات در بغداد حضور به هم رسانند.

ما او را به ریاست‌جمهوری فرستادیم. پس از گذشت هفت روز چنین تصور کردیم که آن سرباز بیچاره چه‌بسا به اتهام آشوب به قتل رسیده یا به دادگاه معرفی شده است. ولی ارزیابی ما اشتباه از آب درآمد و معلوم شد طی همین یک هفته او دو بار با صدام ملاقات داشته و طی این دیدارها مبلغی معادل پنج هزار دینار یعنی دوهزار و پانصد دلار هدیه دریافت کرده است.

همچنین دستور داده شده است تا او به سرویس امنیتی ویژه منتقل شود تا همواره کنار صدام باشد. اما ما از جزئیات اموری که صدام از او پرسیده بود آگاه نشدیم.

حدود دوسال بعد این سرباز که خدمت سربازی را تمام کرده بود نزد من آمد و خواستار ملاقات با من شد تا احتمالاً دستاوردهای خود را به رخ من بکشد. او یک خودروی اختصاصی در اختیار داشت و از وضعیت مالی خوبی برخوردار شده بود.

معلوم شد او در جریان دو دیدار اولش با صدام، به او گفته بود که سرانجام در این جنگ پیروز خواهد شد و نه‌تنها اروندرود را باز پس خواهد گرفت بلکه وارد اهواز و خرمشهر و آبادان می‌شود و این شهرها را به عراق ملحق خواهد کرد. حکومت ایران هم سرنگون گردیده و حکومت دیگری که خود گرفتار جنگ‌ها و آشوب‌های داخلی است بر سرکار خواهد آمد. به‌این‌ترتیب صدام قدرت برتر منطقه خواهد شد. سالی خواهد رسید که اکثر زنان عراقی اسم نوزادشان را صدام خواهند گذاشت.

وی افزود که در دیدار دیگری به صدام گفته است که او را خواب‌دیده که سوار اسب سفیدی است و شمشیری را در دست دارد که نور خیره‌کننده‌ای از آن می‌تابد.

صدام به‌خاطر این پیش‌بینی خودرویی را که وی در روز ملاقاتش با من به همراه آورده بود را به او بخشیده بود. این خودرو از نوع سوپر استیشن مدل ۱۹۸۵ بود.

پست بعدی

شبح گرگ سفید بر سر سربازان روس/ پهپادی که خشم پوتین را درآورده+ ویدئو

س ژوئن 14 , 2022
اعتمادآنلاین|

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000