اختصاص ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برنامه‌های عمرانی آموزش و پرورش

اعتمادآنلاین|

یوسف نوری امروز در مراسم بزرگداشت پدر مدرسه سازی ایران در دبیرستان مدنی اظهار داشت: امروز آیین بزرگداشت بزرگ مردی است که تجارت او را از ذکر خدا غافل نبود و با زکات و انفاق به درجه‌ای رسید که هر ساله از این انسان پارسا و نیک تجلیل شود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: امیدواریم جامعه آموزش و پرورش این انسان‌های پارسا را به‌عنوان نماد هویت ملی به جامعه معرفی کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در هر مکانی از خیرین به واسطه اثر تربیتی آنها یاد می‌شود و این موضوع می‌تواند تربیت و ذهن دانش آموزان را دگرگون کند.

نوری خاطر نشان کرد: دولت برحسب وظیفه مدرسه‌ای می سازد اما خیرین بخشش می‌کنند، بنابراین یک نمونه از انجام هویت ملی این است که انسان‌های خیر را به جامعه بویژه دانش آموزان معرفی کنیم.

وی افزود: اثر تربیتی مراکز آموزشی خیرساز بسیار است و باید این اقدام نیک به درستی در جامعه معرفی شود تا دانش آموزان نسل بعد هم در گروه خیرین باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیایی که گرایش افراد در نظام تعلیم و تربیت به سمت رشته‌های پر درآمد است، اگر این افراد را معرفی کنیم، دانش آموزان از خدمت ماندگار این افراد خیر الگو می‌پذیرند.

نوری با بیان اینکه شرکت در جلسات خیرین اهمیت دارد، افزود: دانش آموزان باید خیرین را ببینند و این معرفی خیرین وظیفه ماست.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در مواقعی تعهدات مالی خود نسبت به خیرین را انجام نداده است، افزود: امسال به همت سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی اعتبارات نوسازی رشد داشت و همچنین اعتباری هم برای مشارکت با خیرین در نظر گرفته شد تا این وزارتخانه بتواند به تعهدات خود رسیدگی کند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین املاک و اموال مازاد آموزش و پرورش به فروش گذاشته شده تا بتوانیم تعهد با خیرین را به انجام برسانیم.

پست بعدی

تمدید مهلت تسلیم اظهار نامه مالیاتی تا 15 تیرماه

د ژوئن 13 , 2022
اعتمادآنلاین| سید احسان خاندوزی در نشست با اتاق‌های اصناف و انجمن اسلامی بازار عنوان کرد: نگاه وزارت اقتصاد و نظام اداری کشور در دولت سیزدهم این است که با حرکت به سمت نظام مبتنی بر اطلاعات و واقعیت های اقتصادی در اخذ مالیات، از نظام ممیز محور که اجازه اعمال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000