مرزها و حریم هوایی عراق تحت کنترل نیست

اعتمادآنلاین|

جبار یاور، دبیرکل وزارت پیشمرگ دولت اقلیم کردستان عراق در سخنانی هشدار داد که مرزهای زمینی این کشور و حریم هوایی آن تحت کنترل نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، وی در این باره گفت: دولت عراق به دلیل اینکه از سال ۲۰۱۴ تا کنون درگیر مبارزه با گروه‌های تروریستی بوده است، به موضوع نقض مرزها و حریم هوایی کشور رسیدگی نکرده است.

یاور افزود: نبود تسلیحات و سامانه‌های راداری پیشرفته برای مقابله با تخلفات و نقض‌های هوایی و پهپادها در کنار ناتوانی نیروی هوایی در پوشش کامل حریم هوایی کشور در این مسئله دخیل بوده است.

وی ادامه داد: برخی طرف‌ها و احزاب سیاسی دارای نیروهای نظامی، سلاح، موشک و پهپاد هستند و دولت هنوز نتوانسته این احزاب یا گروه‌ها را کنترل کند.

دبیرکل وزارت پیشمرگ دولت اقلیم کردستان عراق همچنین تصریح کرد: دولت تا زمانی که مشکلات سیاسی را حل نکند و یک دولت جدید قوی تشکیل نشود که بتواند کل مشکلات امنیتی مرزها با کشورهای همسایه را حل کند، قادر به کنترل مرزها نخواهد بود.

پست بعدی

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در ۵ استان

د ژوئن 13 , 2022
اعتمادآنلاین| سازمان هواشناسی با صدور هشدارنارنجی رنگ از خیزش گرد و خاک و وزش باد شدید از دوشنبه تا سه‌شنبه(۲۳ و ۲۴ خرداد) در جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان خبرداد. به گزارش ایسنا، در این شرایط جوی کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000