یک زن برای اولین‌بار وزیر خارجه کره‌شمالی شد+ عکس

اعتمادآنلاین|

رسانه های دولتی کره‌شمالی امروز شنبه گزارش دادند که کره شمالی دیپلمات کهنه کار «چو سون هوی» را به عنوان اولین وزیر امور خارجه زن خود منصوب کرده است.

به گزارش رسانه رسمی کره شمالی «چو» که قبلا معاون وزیر خارجه کشورش بود، در نشست حزب حاکم تحت نظارت کیم جونگ اون، رهبر این کشور، به عنوان سرپرست وزارت خارجه انتخاب شد.

او جایگزین «ری سون گوون» یک مقام نظامی سابق و تندرو می شود که قبلا مذاکرات با کره جنوبی را رهبری می کرد.

چو که یک دیپلمات حرفه ای است که انگلیسی را روان صحبت می کند، به عنوان دستیار نزدیک کیم در طول مذاکرات هسته ای با ایالات متحده خدمت می کرد و رهبر کره شمالی را در نشست هایی با رئیس جمهور وقت ایالات متحده دونالد ترامپ همراهی می‌کرد.

پست بعدی

آقای رئیسی! یادتان می‌آید می گفتید هزینه بازنشستگان بالارفته؛ نوه دارند، نتیجه دارند!/ وقت آنست که در عمل ثابت کنید صادق‌الوعد هستید

ی ژوئن 12 , 2022
اعتمادآنلاین| روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از عناوینی که رئیس‌جمهور رئیسی برای دولت سیزدهم انتخاب کرده «دولت صادق‌الوعد» است. ایشان در چند برنامه تلویزیونی، ضمن تأکید بر صادق‌الوعد بودن دولت خود گفتند این دولت به تمام وعده‌های خود عمل خواهد کرد. با تکیه بر همین سخن رئیس‌جمهور رئیسی به ایشان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000