فرانسه حضور نظامی خود را در آسیا و اقیانوسیه تقویت می‌کند

اعتمادآنلاین|

سباستین لکورنو (Sébastien Lecornu) روز شنبه در نشست دفاع و امنیت در آسیا و اقیانوسیه که در سنگاپور برگزار شد، نسبت به تحقق این امر با وجود درگیری‌ها در اوکراین، به شرکای فرانسه در منطقه اطمینان داد.

به گزارش ایرنا، به نقل از روزنامه لو فیگارو، وی اضافه کرد: نگرانی‌هایی شرکای ما مبنی بر عقب نشینی جمهوری فرانسه از تعهدات خود در اقیانوس هند و اقیانوس آرام در صورت انحراف بحران اوکراین به دیگر نقاط بی اساس است.

لکرونو در تشریح ماموریت‌های نظارتی و حاکمیتی فرانسه در این منطقه، اظهار داشت: سال آینده تا ۲۰۲۵، فرانسه با استقرار دائمی ۶ قایق گشتی اقیانوسی جدید، از جمله در سالجاری با استقرار ۲ قایق در اقیانوس آرام یکی در کالدونیای جدید و دیگری در پلی‌نزی، به تقویت و نوسازی توانایی‌های خود در این حوزه ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ظرفیت‌های مدرن، از آنجایی که چهار قایق گشتی موجود با مدل‌های جدید جایگزین می‌شوند، بنابراین فرانسه تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲ قایق گشتی دیگر در منطقه خواهد داشت.

لکرونو ادامه داد: در همین چارچوب پنج فروند هواپیمای شناسایی فالکون اقیانوس آرام با پنج مدل جدید و مدرن‌تر جایگزین می‌شود.

وزیر نیروهای مسلح فرانسه گفت: امسال یک ماموریت حاکمیتی در اقیانوس آرام تحت عنوان "Pégase ۲۲" نیز با استقرار ترکیبی هواپیماهای ترابری نظامی رافال و A۴۰۰ M برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای فرانسوی به شرکت در رزمایش‌های چندجانبه ادامه داده و برخی را سازماندهی می‌کنند، مدعی شد که این راهبرد برای نشان دادن دلبستگی این کشور به ثبات در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

لکرونو اضافه کرد: راهبرد فرانسه در منطقه علیه هیچ دولتی نیست و از ترتیبات دفاعی چندجانبه حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد که رانسه از این طریق می‌خواهد به سازمان دفاعی ملحق شود که کشورهای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (ASEAN) و هشت قدرت اصلی منطقه از جمله چین و ایالات متحده را گرد هم می‌آورد.

بر اساس گزارش لو فیگارو، سال گذشته میلادی فرانسه راهبردش برای تثبیت خود در منطقه آسیا – اقیانوسیه را با فسخ قرارداد بزرگ استرالیا برای خرید زیردریایی‌های فرانسوی و اعلام اتحاد راهبردی بین این کشور، ایالات متحده و بریتانیا متزلزل دید.

پست بعدی

اولویت‌های سیاست‌های کلی برنامه هفتم در مجمع تشخیص بررسی شد

ش ژوئن 11 , 2022
اعتمادآنلاین| آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با اعلام ورود به دستور جلسه مربوط به تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، بر لزوم دقت همراه با تسریع در بررسی ها برای تصویب و ارائه جهت تدوین لایحه برنامه هفتم و در نهایت تهیه لایحه بودجه سال آینده کشور بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000