زعامت امت اسلامی برای رهبر انقلاب مقدر شده بود

اعتمادآنلاین|

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، به مناسبت فرا رسیدن بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و پیش‌رو بودن آغاز زعامت رهبر معظم انقلاب، گفت: مکتب امام خمینی (ره) مبتنی بر اسلام و توجه و اعتماد به مردم است که همین موجب شد تا اسلام، دینی که برای سعادت مردم است، در خدمت مردم قرار گیرد. افکار امام(ره)، افکاری اصیل در عرفان، فقه و تفسیر بود که با این افکار، به لطف و راه خداوند و همچنین به مردم، باور و اعتماد داشت.

به گزارش مهر، وی افزود: این موضوع باعث شد که امام خمینی(ره) برای هدایت مردم به سمت پیروزی انقلاب موفق باشد و رهبری ایشان بی‌بدیل و بی‌نظیر بود. مردم را در همه شهرها و روستاهای ایران بسیج کرد. مردم هم به میدان آمدند و به ندای امام لبیک گفتند و سقوط نظام شاهنشاهی فراهم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام(ره) با اتکا به آرا مردم و همه‌پرسی از آن‌ها، جمهوری اسلامی را بنیان نهاد. انتخابات ریاست جمهوری، تصویب قانون اساسی، روی کار آمدن نمایندگان مجلس و انتخاب شوراهای شهر و روستا، همگی با رأی مردم صورت گرفت.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه امام خمینی (ره) موفق شدند با اعتماد و اتکا به مردم و از طرفی اعتقاد به مکتب و اسلام به پیروزی رسیده و انقلاب را به ثمر برسانند. تصریح کرد: در طول ۱۰ سال حیات امام پس از پیروزی انقلاب، همه ارکان نظام استقلال پیدا کرد و توانست در منطقه و جهان تأثیرگذار باشد.

وی در خصوص زعامت رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در مدت ۳۳ سال پس از ارتحال امام، همان مسیر را ادامه داده و به کفایت اسلام در اداره امور جامعه و پشتیبانی مردم باور دارند. مردم نیز در این مدت سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند که ناشی از شورش‌های منافقین و ترورها، محاصره و جنگ اقتصادی، ایجاد تحریم‌ها، ترورهای کور منافقین و صهیونیست‌ها بوده است. همه این مسائل موجب شد که انقلاب اسلامی یک وضعیت مقاوم و ضدضربه پیدا کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: هر زمان که اتفاقی در ایران رخ دهد، شاهد هستیم که ملت چگونه پای آرمان‌های نظام و انقلاب می‌ایستند و توانسته‌ایم چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر بگذاریم. خواهیم دید محافل و مجالسی که برای ۳۳ مین سال ارتحال امام برگزار می‌شود، مردم با چه شور و شعفی حضور پیدا کرده و یاد و خاطره امام و شهدا را گرامی می‌دارند.

مصباحی‌مقدم با توجه به ضرورت مقابله با جریان تحریف اندیشه‌های امام(ره)، تصریح کرد: الحمدالله هر توطئه‌ای که برای تحریف اندیشه‌های امام در داخل و خارج از کشور رخ داد، خنثی و با آن مقابله شد. مردم نیز با آگاهی بسیار بالا، مقابل این تحریف‌ها ایستاده‌اند. آن‌ها با شرکت در انتخابات، اعلام می‌کنند که پشت نظام و انقلاب هستند و اگر احساس کنند آموزه‌های امام، در حال تغییر توسط عده‌ای است، با هوشیاری واکنش نشان می‌دهند.

وی، رهبر معظم انقلاب را شاگرد صالح و حقیقی امام(ره) خواند و اظهار کرد: خداوند، رهبر انقلاب اسلامی را پس ارتحال امام برای زعامت امت اسلامی مقدر کرده بود، وگرنه این ظرفیت و توانایی قبل از ارتحال امام خمینی (ره)، بروز و ظهور نکرده بود. اما بعد از به دست گرفتن مسئولیت رهبری، خداوند عنایت کرده و سایه حضرت صاحب‌الزمان (عج) بر سر ایشان و ملت ایران گسترده شد تا تدابیری که می‌اندیشند، خنثی‌کننده توطئه‌های بسیاری باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران با بحران‌های متعددی پس از ارتحال امام روبه‌رو شده و در همه این بحران‌ها توانستیم با هدایت رهبر معظم انقلاب عبور کرده و پیروز شویم. همین مسئله باعث شده که ملت، دارای روحیه مقاومت شده و انقلاب اسلامی نیز استوار بماند.

پست بعدی

حضور در اقصی نقاط کشور تا زمان حل مشکلات مردم ادامه خواهد داشت

ج ژوئن 3 , 2022
اعتمادآنلاین| سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در نشست کمیته مدیریت بحران شهرستان آبادان با اعلام اینکه مصوبات سفرهای گذشته به خوزستان همچون ماه‌های گذشته با جدیت در حال پیگیری است اظهار کرد: حضور در اقصی نقاط کشور تا زمانی که مشکلات مردم حل شود ادامه خواهد داشت. وی همچنین با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000