آواربرداری در متروپل آبادان چگونه پیش می‌رود؟

اعتمادآنلاین|

با گذشت هشت روز از حادثه متروپل آبادان امروز کار آواربرداری سرعت گرفته است. فرماندار آبادان تعداد کشته‌ها تا لحظه مخابره این خبر را 31 نفر اعلام کرده و گفته: آمار مفقودی‌ها بر اساس اعلام خانواده‌های مراجعه‌کننده 38 نفر است که تاکنون پیکرهای ۳۱ نفر پیدا شده و احتمالاً هفت نفر دیگر همچنان زیر آوار مدفون هستند. جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، که از روز اول حادثه در محل حضور دارد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به تشریح شرایط کنونی متروپل پرداخت.

*شرایط متروپل اکنون چگونه است؟

در حال آواربرداری هستیم. قسمت شمالی ساختمان از بامداد امروز با سرعت بیشتری آواربرداری می‌شود. با توجه به اینکه تجهیزات و دستگاه‌های عظیم نیاز بود و امروز دستگاه‌ها رسید موفق شدیم با سرعت بسیار بیشتری کار را ادامه دهیم و سرعت ما با قبل قابل مقایسه نیست. نیروها شیفتی و بدون فوق وقت کار می‌کنند. آتش‌نشان‌هایی از تهران و شهرهای اطراف در محل هستند و فرماندهی را آتش‌نشانی تهران بر عهده دارد و همه تلاش خود را می‌کنیم. با توجه به همکاری بسیار خوب مردم آبادان امیدواریم که کار در اسرع وقت تمام شود. در روزهای اول که تجهیزات نبود مردم آبادان خودشان حضور پیدا کردند و کار امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را انجام دادند و تعدادی را که زنده و آسیب‌دیده بودند، بیرون کشیدند. مابقی کار نیاز به تجهیزات داشت و ما درخواست کردیم که تجهیزات حاضر شود و مردم نیایند. باز هم مردم همکاری بسیار خوبی کردند و نیامدند و در حال حاضر کار خوب پیش می‌رود.

*با گذشت هشت روز از حادثه چقدر امکان این هست فردی زنده از زیر آوار خارج شود؟

هر چند ما هیچ وقت امید خود را از دست نمی‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا اگر فردی زنده است زودتر از زیر آوار خارج کنیم، اما مردم باید برخی واقعیت‌ها را هم قبول کنند. بالاخره هر چه زمان بگذرد، احتمال کمتر می‌شود. حادثه بسیار عظیم بود. ساختمان ۱۰ طبقه به یک آوار در حد ۲ طبقه تبدیل شده و حالا باید آواربرداری شود. ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

*آیا می‌دانید دقیقاً چند نفر زیر آوار هستند؟

در این‌باره اطلاعی ندارم. کار ما فقط امدادرسانی و آواربرداری است.

پست بعدی

بازار خودرو سکته کرد/ سمند در مرز ۴۰۰ میلیون تومانی

د مه 30 , 2022
بررسی بازار خودرو حاکی از آن است که نوسانات قیمتی در این بازار در ۲۴ ساعت گذشته متوقف شده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000