زمینه سرمایه گذاری جهانی در افغانستان فراهم شده است

اعتمادآنلاین|

"احمد ضیا تکل" معاون سخنگوی وزارت خارجه به شبکه طلوع‌نیوز گفت: وانگ یی وزیر امور خارجه چین در سفر به کابل تغییرات مثبت امنیتی را مورد تقدیر قرارداد و بر ادامه همکاری در بخش های بشری با افغانستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، وانگ یی در اولین سفر خود به افغانستان بعد از به قدرت رسیدن طالبان امروز در دیدار با معاون رییس دولت طالبان از آمادگی کشورش در بخش‌های اقتصادی، استخراج معادن، تولید انرژی و سرمایه‌گذاری در افغانستان خبر داد.

مسائل سیاسی، اقتصادی و ترانزیت چین در افغانستان از محور گفت وگوی وزیر خاجه چین با مقامات افغانستان بوده است.

همزمان با سفر وزیر امور خارجه چین، یک هیأت روس هم برای دیدار با مقام‌های دولت موقت طالبان بعدازظهر پنج‌شنبه وارد کابل شدند.

شبیر بشیری کارشناس مسایل اقتصادی در مورد سفر وزیر امور خارجه چین به افغانستان گفت: برای محصولات زراعتی افغانستان به ویژه میوه خشک، کشور چین بازار باالقوه بوده و گسترش روابط تجارتی و اقتصادی افغانستان با کشورهای منطقه می‌تواند در قسمت های اقتصادی افغانستان و مدیریت بحران بشری نقش مهمی داشته باشد.

به نوشته طلوع نیوز، اگرچه مقامات کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در ماه‌های گذشته به افغانستان سفر کرده اند، اما تاکنون هیچ کشوری حکومت سرپرست در این کشور را به رسمیت نشناخته است.

پست بعدی

رهبر انقلاب : نگرانی‌های ایران و تاجیکستان درباره افغانستان مشترک است

د مه 30 , 2022
آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند : هر دو کشور از گسترش تروریسم و رشد گروههای تکفیری در افغانستان ، نگران هستند و ما معتقدیم که آقایانی که اکنون در افغانستان برسر کار هستند باید بتوانند با یک حکومت جامع و فراگیر از همه گروه‌ها استفاده کنند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000