چین امسال هم مراسم اسکار را پخش نمی‌کند

چین امسال هم مراسم اسکار را پخش نمی‌کند

مهر نوشت: مراسم اسکار برای دومین سال متوالی در چین از طریق شبکه‌های تلویزیونی پخش نمی‌شود.

مراسم اسکار که ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین ۱۴۰۱) در لس‌آنجلس برگزار و به صورت مستقیم پخش می‌شود، در سال‌های پیش توسط کانال فیلم‌آنلاین شبکه تلویزیونی دولتی چین به صورت زنده پخش می‌شد و یک نسخه کوتاه شده آن نیز بعداً برای افرادی که مراسم را مستقیم تماشا نکرده بودند روی آنتن می‌رفت.

سال پیش چین برای نخستین بار از پخش مراسم اسکار خودداری کرد و هرچند توضیحی رسمی برای این امر ارائه نشد اما تحلیل‌گران آن را پاسخی برای نامزدی فیلم «تقرفه نینداز»، فیلمی درباره تظاهرات دموکراسی‌خواهانه هنگ‌کنگ خواندند.

در عین حال نامزدی کلوئه ژانو، کارگردان چینی در بخش بهترین کارگردانی اسکار و صحبت‌های انتقادی او، خشم چین را برانگیخت. وقتی ژانو برای «سرزمین آوارگان» برنده اسکار شد صحبت‌های او از روی اینترنت چین پاک شد.

در هر حال پخش‌کنندگان مراسم اسکار در چین امسال برنامه‌ای برای پخش این مراسم ندارند و در هنگ‌کنگ نیز هیچ خبری درباره پخش ین برنامه داده نشده است.

گفته شده نامزدی فیلم مستند «صعود» ساخته جسیکا کینگدون با تمرکز بر دسیسه‌های اقتصادی در چین در بخش بهترین مستند و نیز احتمال موضع‌گیری درباره بحران اوکراین از سوی حاضران در مراسم می‌تواند از دلایل این امر باشد.

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

خاطره رامبد جوان از آدرس دادن شمالی‌ها

پ مارس 24 , 2022
رامید جوان می‌گوید مردم شمال کشور آن قدر در طبیعت غرقند که طی کردن ۵ کیلومتر برایشان به اندازه یک بشکن زدن است و وقتی می‌گویند «همین‌جا»، یعنی خیلی جلوتر. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیام دهکردی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این شب‌ها با سریال نوروزی «خداداد» از شبکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000