خاطره رامبد جوان از آدرس دادن شمالی‌ها

خاطره رامبد جوان از آدرس دادن شمالی‌ها

رامید جوان می‌گوید مردم شمال کشور آن قدر در طبیعت غرقند که طی کردن ۵ کیلومتر برایشان به اندازه یک بشکن زدن است و وقتی می‌گویند «همین‌جا»، یعنی خیلی جلوتر.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیام دهکردی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این شب‌ها با سریال نوروزی «خداداد» از شبکه دو سیما، روی آنتن است، شب گذشته، چهارشنبه سوم فروردین مهمان برنامه «خندوانه» با اجرای رامبد جوان شد. جوان در بخشی از این برنامه در حضور دهکردی که این سال‌ها در لاهیجان زندگی می‌کند به ذکر خاطره‌ای از شیوه آدرس دادن مردم شمال کشور پرداخت.

رامبد جوان گفت: «یادم نیست در گیلان یا مازندران دنبال آدرسی می‌گشتم. از آقایی روستایی پرسیدم فلان‌جا کجاست؟ گفت همان‌جاست. رفتم، مثلا ۲۰ دقیقه با ماشین. یکی دیگر را دیدم. گفتم فلان‌جا کجاست؟ گفت همان‌جا. نیم ساعتِ دیگر رفتم، نه تابلویی بود، نه چیزی. یک نفر دیگر را دیدم باز پرسیدم، گفت همان‌جا. گفتم این همان‌جا، کجاست؟! گفت همین کوه دیگر! گفتم کوه! ما به آن می‌گوییم «آن کوه»، شما می‌گویید «این کوه؟!».

او ادامه داد: «آن‌جا آن‌قدر طبیعت بزرگ و دم دست است و آدم‌ها در دلش هستند، برای ما که در شهر زندگی می‌کنیم آن کوه خیلی راه است اما برای آن‌ها، ۵ کیلومتر به اندازه یک بشکن‌زدن است.»

۲۵۹۲۵۹

پست بعدی

فوت ۶۳ بیمار کرونایی/ ابتلای ۱۳۴۵ بیمار جدید

پ مارس 24 , 2022
بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته ۱۳۴۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۳ نفر جانباختند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از دیروز تا امروز چهارم فروردین ماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۶۱ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۸۷۷ نفر رسید. متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، ۶۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۸۶۵ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۸۴۲ هزار و ۱۰۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۱۷۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۴۸ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۱۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. در حال حاضر ۲۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. بیشتر بخوانید: عیادت وزیر بهداشت از چمران کرونا باعث دیابت هم می‌شود؟ 47231

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000