مهمانان خلوتِ این روزهایتان؛ از جعفر مدرس‌صادقی تا شهرام ناظری

مهمانان خلوتِ این روزهایتان؛ از جعفر مدرس‌صادقی تا شهرام ناظری

در قسمت جدید «بیرون از کادر» به تماشای معرفی سه محصول فرهنگی برای بهره‌بردن از آن‌ها در روزهای پایانی سال و روزهای پیش روی سال نو می‌نشینیم؛ کتاب «سه استاد» نوشته جعفر مدرس‌صادقی، مجله «آگاهی نو» به صاحب امتیازی، مدیرمسئولی و سردبیری محمـد قوچانی و آلبوم «خنیاگر» با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی مسعود خضری.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سلسله برنامه‌های «بیرون از کادرِ» سیدعبدالجواد موسوی، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد هنری بار دیگر در خبرآنلاین از سر گرفته شد. او در شماره پایان سالِ این برنامه، به معرفی یک کتاب، یک مجله و یک آلبوم موسیقی پرداخت و وعده داد در سال ۱۴۰۱ در هر شماره از برنامه‌اش به یکی از محصولات و رویدادهای فرهنگی و هنری بپردازد.

کتاب معرفی‌شده از سوی عبدالجواد موسوی، «سه استاد» نوشته جعفر مدرس‌صادقی است که این روزها به چاپ دوم رسیده است. آن‌طور که موسوی می‌گوید «سه استاد» در مورد سه نویسنده بزرگ معاصر است، سه نویسنده‌ای که به تعبیر جعفر مدرس‌صادقی در اوایل دهه ۵۰ خورشیدی به عرصه رسیدند، سه تن از شاخص‌ترین قله‌ها بودند و به آن جریانی که داشت همه‌چیز را به یک طرف می‌برد و به سلیقه‌های مسلط و معمول تن ندادند و بر هیچ موجی سوار نشدند.این سه تن؛ ابراهیم گلستان، شمیم بهار و قاسم هاشمی‌نژاد هستند.

جعفر مدرس‌صادقی در کتاب «سه استاد» که توسط نشر مرکز منتشر شده است، سه تک‌نگاری و پیوستی در مورد قاسم هاشمی‌نژاد آورده است. او در این سه تک‌نگاری به آثار این سه نویسنده پرداخته و به گفته موسوی، قلم مدرس‌صادقی آن‌قدر شیرین به این کار می‌پردازد که گویی یک بار دیگر با آثاری تازه مواجه‌اید و نه تکرار مکررات که شناخت از دریچه‌ای نو است.

«آگاهی نو» به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی و سردبیری محمـد قوچانی، مجله‌ای است که موسوی در این شماره از «بیرون از کادر» به معرفی آن پرداخت و در مورد آن گفت کسانی که محمد قوچانی را می‌شناسند و کارهای او را پیگیری می‌کنند می‌دانند در این مجله ۴۰۰ صفحه‌ای پر و پیمان با چه مسائلی روبه‌رو خواهند شد. او با ذکر عناوین فصل‌های شماره زمستان و مخصوص نوروز مجله «آگاهی نو» از فصل خاطرات، فلسفه، ایرانشهر، شعر، داستان فارسی، سینما و تلویزیون، طنز و کارتون و کافه‌ای که راهنمای فرهنگ و هنر است نام برد. او همچنین به گفت‌وگوی مفصل «آگاهی نو» با عبدالناصر همتی و پرونده مفصل این مجله در مورد کارنامه کاری سیدابوالحسن بنی‌صدر اشاره کرد و از پرونده شعر «آگاهی نو» ویژه احمد شاملو به همت خودش نام برد.

آلبوم موسیقی معرفی شده از سوی موسوی در این شماره از «بیرون از کادر»، آلبومِ شهرام ناظری و مسعود خضری بود؛ «خنیاگر» با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی مسعود خضری که ناظری در آن به موسیقی شمال خراسان پرداخته است و آن‌طور که موسوی می‌گوید مقام‌های گوناگون موسیقی شمال خراسان را با شعرهایی تازه و به نوعی حتی غافلگیرکننده پیوند زده است.

۵۸۲۵۹

پست بعدی

همکاری چهارشنبه‌سوری با مرگ، چرا؟

ش مارس 19 , 2022
تعداد جان‌باختگان چهارشنبه سوری امسال در مقایسه با ده سال گذشته بی‌سابقه بود، طوری‌که مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور از مصدوم شدن ۲۸۱۷ نفر، جان باختن ۱۹ نفر و نزدیک به ۱۷۰ مورد قطع عضو خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، سعید معدنی، جامعه شناس گفت: «بعد از انقلاب به اشتباه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000